Avatar billede Groblaf Praktikant
26. november 2017 - 12:10 Der er 1 kommentar

Genskabelse af sikkerhedskopi, timemachine - ny og mindre harddisk /

Hej!

Har en ældre macbook hvor jeg heldigvis nåede at lave sikkerhedskopi på timemachine inden den stod af.

Min udfordring er nu, at jeg overvejer at skifte til ny macbook med mindre harddisk, måske endda gå over til windows.

1) hvis jeg beholder mac hvordan får jeg så flyttet billeder (det vigtigste) fra
sikkerhedskopi nu den interne harddisk vil være mindre end den gamle
2) hvis jeg vil over på windows hvordan får jeg billeder med

På forhånd mange tak for jeres tid.

Hilsen Kim
Avatar billede INK Ekspert
26. november 2017 - 13:35 #1
Se dette link, det viser hvordan du overflytter filer fra Timemachinekopi til ny Mac.
https://support.apple.com/da-dk/HT204350

Det burde være problemfrit, idet du jo kun overfører det du har plads til ;-)

Til Windows PC er det straks mere kompliceret, se dette link:
https://www.howtogeek.com/212505/how-to-restore-files-from-a-time-machine-backup-on-windows/

Hvis det er harddisken, der er brudt ned på din gamle Mac, så kunne du jo overveje bare at skifte til en SSD disk. Maskinen bliver næsten som ny. Hvilken model og årgang?