Avatar billede jepper1992 Mester
16. november 2017 - 14:57 Der er 2 kommentarer

Silent Install/ Uninstall, parameter fejl måske

Hej med eksperter

jeg håber i kan hjælpe mig, jeg er ved at rulle programmer ud silent via programmet pdq deploy, jeg vil gerne installere invidia drivere silent på nogle pcer, men den skal først afinstalleret den gamle driver, og derefter installere den nye

pt, køre jeg med disse paramenter: -s -clean -forcereboot
jeg har også prøvet med en som hed -s -x som kun skulle afinstallere uden held

er det muligt at gøre det?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. november 2017 - 17:16 #1
Præcis hvilken driverfil snakker vi om? - parametrene afhænger jo af hvilken installer der er pakket uden om...- så hvad der virker på én type installation, virker ikke nødvendigvis på en anden... - og dermed også sagt, at hvis du skal afinstallere gamle drivere, skal du vide hvilken type installation de har været installeret med.

...med mindre der i den installationsfil du har, tillader "opgradering"... - så vil du blot kunne installere oven i den gamle installation...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. november 2017 - 17:20 #2
Du kan også tage et kig på en maskine hvor de gamle driverfiler er installeret, og se i registreringsdatabasen under HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall

Her ligger en undernøgle (meget lang, intetsigende streng), for hvert installeret program. Men er det en MSI installation, vil du kunne finde en "Uninstall" nøgle - værdien her skal blot køres med administratorrettigheder... - så vil den afinstallere lige specifikt dét produkt.