Avatar billede Newbie Mester
15. november 2017 - 15:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

HVIS/LOPSLAG fra flere faneblade

Hejsa

Jeg har brug for at hente en celle værdi fra flere faneblade.
Min nuværende formel ser således ud: =HVIS(B3<>"";LOPSLAG(B3;Elgiganten!A:M;13;FALSK);"") (som virker i fanebladet Elgiganten)
Fanebladet hedder altså Elgiganten, jeg vil dog gerne have at formlen ser efter værdien i B3 i andre faner også. Herefter skal den returnere med hvad jeg nu har angivet i A;M13, i det faneblad den finder den ønskede værdi. Alle ønskede værdier står samme steder i hvert faneblad.
Any ideas?

Mvh.
Thomas
Avatar billede Mads32 Ekspert
15. november 2017 - 19:33 #1
Hej Newbie

Jeg mener ikke du kan lave en Lopslags-formel der slår op på flere ark.

Lav 4 formler, som slår op på hvert sit ark.

se vedhæftede link

https://www.dropbox.com/s/g8il3owuquw8yfi/hvis_Lopslag%20fra%20flere%20data%20blade.xlsx?dl=0
Avatar billede Newbie Mester
16. november 2017 - 09:51 #2
Nej, det tyder på at du har ret..
Jeg har istedet samlet alle data i et faneblad.
Et andet spørgsmål:
Min formel ser således ud: =(O20-P20)/O20
Men hvis O20 er tom får jeg #DIVISION/0!
Hvordan kan jeg fjerne den fejlmelding, hvis en af de celler jeg anvender i fomlen er tomme?
Avatar billede anedi Ekspert
16. november 2017 - 11:14 #3
Du kan tilføje følgende for at undgå fejlmelding:
=Hvis.Fejl((O20-P20)/O20;"")
Engelsk:
=Iferror((O20-P20)/O20;"")

Vh
Anedi