Avatar billede sheva Nybegynder
25. august 2001 - 10:12 Der er 11 kommentarer

Plextor 16 speed brænder (buffer problem)

Hej
Jeg har lige købt en 16 speed plextor brænder, men når jeg går i gang med at brænde går bufferen fra full til empty. Men der er ikke noget galt med cd\'en når den er færdig. Er der nogle der ved hvad problemet er så vil jeg gerne høre fra jer?
p.s. jeg bruger winoncd 3.8
Avatar billede bobbedude Nybegynder
25. august 2001 - 11:09 #1
hmm jeg har samme brænder men bruger Nero og har aldrig oplevet det problem ??
Men det er da godt skiverne virker.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
25. august 2001 - 12:15 #2
Hvor sidder din brænder.

hmm det må jeg nok lige uddybe ;)

Din controller på bundkortet, sidder din brænder til samme IDE controller som din harddisk?

Hvad er det for en harddisk du har?
Er det IDE100?

Har du prøvet og brænde med lavere hastighed og se om det er det samme?

Det er da godt nok at dine skriver virker, leve burn-proof ;)
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. august 2001 - 13:06 #3
Efter hvad eksperterne siger skal brænderen sidde som slave og CD-drev som Master på den sekundære controller.
Avatar billede sheva Nybegynder
25. august 2001 - 13:38 #4
1. Ja min brænder sidder til samme IDE controller som min c: harddisk jeg har to harddiske den ene som primær master og den anden som sekundær.
2. Jeg menere det er en IDE100.
3. Nej det har jeg ikke prøvet.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
25. august 2001 - 13:46 #5
Prøv og sætte din brænder på en controller og din harddisk på den anden. Prøv så og se om det er det samme.
Avatar billede sheva Nybegynder
26. august 2001 - 15:32 #6
jeg kan ikke få det til at virke,når jeg sætter mine to harddiske sammen på den ene og brænder og cd-rom på den anden( siger noget med harddisk fejl), jeg var lige inde i biosen og der så jeg at ved primær slave stod der ikke installeret, der valgte jeg så cd-rom, også booter den også op på min brænder, men den gør det stadig væk(det med bufferen), jeg har også prøvet kun at brænde på 12 og det hjælper heller ikke.
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. august 2001 - 16:14 #7
Det er bedst at have HD på Primær, Cd-drev som master og brænder som slave på Sekundæren.

Det kabel der går til Primær IDE skal være med et blåt stik, et gråt og et sort. Den blå skal i bundkortets Primær IDE stik, det grå er til HD Slave og det sorte er til HD master og det hvadenten du har ATA66 eller ATA100.
Avatar billede sheva Nybegynder
26. august 2001 - 18:47 #8
jeg kan altså ikke få det til at virke, den kan ikke finde min primær master og min primær slave?
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. august 2001 - 20:04 #9
Prøv med nogle andre kabler, de gamle kan være defekte og du skal kunne dtecte dem.
Hvis jeg kører Auto på både Primær og Sekundær IDE kan jeg under start se den finde mine DREV, altså også CD-drev, den angiver navnet på alle drev der er involveret.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
27. august 2001 - 06:11 #10
Husk også lige og sætte dine jumpere på både harddiske og cd-rom drev. Hvis der er 2 af samme vil de konflikte og så kan du ikke finde nogen af dem.
Avatar billede sgolsen Praktikant
19. oktober 2001 - 22:28 #11
så opdater dog dit brænderprogram det er sikkert lavet dengang der kun fantes 4xbrændere
det duet hos mig (-: