Avatar billede Uvanga Ekspert
08. november 2017 - 13:36 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Sortere poster i Access Formular

Er det muligt at sortere Poster i Access, ligesom i Forespørgsel?
I Forespørgsel bibeholdes den valgte sortering, og er den samme næste gang man åbner databasen. I Formular kan man f.eks. godt sortere stigende, eller specifik efter en given tekst, men denne sortering er væk næste gang databasen startes.
Kan en sortering i Formular bibeholdes til næste åbning af database?
Avatar billede -anders- Juniormester
08. november 2017 - 15:36 #1
Hej Uvanga

Det er muligt.
Gå i designvisning på formularen
Klik på fanen Data
I rullelisten Sorter efter ved indlæsning, vælges Ja.

Så huskes sidst anvendte sortering når formularen åbnes.

/Anders
Avatar billede Uvanga Ekspert
09. november 2017 - 10:48 #2
Tak for svaret. Jeg vil gøre som beskrevet.