Avatar billede knat Novice
02. november 2017 - 16:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hacke router ?

Hej
Er det muligt at hacke routeren ? forstå sådan at man kan locke sig ind i routeren. Min søn har begrænset internet adgang men jeg kan se at det bliver ændret lige så hurtigt som jeg sætter det op, og han kender med 350% sikkerhed ikke passwordet til at locke sig ind på routeren, og selvfølgelig påstår han at det ikke er ham - men er det muligt på en Linksys WRT 1900 ACS ??
Avatar billede CRKrogh Ekspert
02. november 2017 - 17:53 #1
Du kan se her, hvordan du nulstiller den til fabriksindstillinger:

https://www.youtube.com/watch?v=IPByvywPjXg
Avatar billede knat Novice
02. november 2017 - 18:17 #2
Det er ikke et spørgsmål om at nulstille - jeg har pasordet og kan komme ind på routeren, det er et spørgsmål om min søn kan komme ind uden at kende pasordet eller han kan hacke sig ind i opsætningen af routeren.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
02. november 2017 - 18:20 #3
Okay - så er det korte svar "nej".
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. november 2017 - 19:21 #4
Bare en idé: Du ændrer til dine ønskede indstillinger, og ser at det virker - men glemmer at gemme det på dimsen. Så vil en simpel sluk-tænd gå tilbage til forrige indstilling. Been there, done that.

(Jeg kender ikke lige til en WRT 1900 ACS)

Om det så er måden at håndtere ungernes internetforbrug, er en helt anden sag.
Avatar billede knat Novice
02. november 2017 - 19:39 #5
Nej jeg har husket at gemme, samt routeren bliver ikke genstartet, ændringen af internet tiderne sker som hvis jeg selv gjorde det indlocked.
Jeg ved det burde være umuligt men det sker flere gange om aftenen samt næsten hver dag ??
Avatar billede CRKrogh Ekspert
02. november 2017 - 19:42 #6
Skift password på den og se om det ændrer på mønsteret?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. november 2017 - 19:47 #7
Billigt bras? Ved det ikke - der er fejl i alt: https://www.hackread.com/linksys-wifi-routers-contain-10-bugs-in-20-models/

Men opgradere til den nyeste firmware er vel et forsøg. Check også om der har sneget sig en bruger ind ud over admin.
Avatar billede knat Novice
02. november 2017 - 20:25 #8
Tak for svar - jeg har fulgt linket og det fortæller lidt jeg kan dog ikke finde anden brugere samt firmware er den seneste - der skal nok en anden router til.