Avatar billede Jan Praktikant
18. oktober 2017 - 15:19 Der er 2 kommentarer

Købe love for enkeltmandsvirksomhed drevet fra hjemme

Kommer i tvivl om jeg er under købe loven for privat eller som virksomhed som når det gælber køb fra tlf sælger
Avatar billede claes57 Ekspert
18. oktober 2017 - 15:25 #1
Du kan som privatperson registrere dig på robinson-listen - så er det kun B2B sælgere, der ringer til dit firma (og enkelte dummernikker - bare start med at nævne robinson-listen, så ligger de på).
Alternativt, så må du have en telefon med to sim-kort, så du kan styre det selv.

Har du købt, så se på faktura - er den stilet til dig, så gælder købeloven. Er den stilet til  firmanavn v/ dit navn - så er det B2B salg.
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2017 - 18:58 #2
købeloven gælder, når du sælger nye produkter med garanti.

hvis du er bilsvindler, og sælger gamle lortebiler med "købt som beset", plejer du at slippe for straf :)