Avatar billede e-nymark Juniormester
18. oktober 2017 - 09:36 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Forespørgsel sorteret Ascending på dato med blanke felter nederst!

Hej !!

Access 2007-2010
Jeg sidder med en forspørgsel som bliver sorteret på deadline,ønsker at de blanke felter står nederst når jeg kører forspørgslen og dato sorteret i Ascending
Avatar billede jensen363 Forsker
18. oktober 2017 - 10:04 #1
En mulig løsning kunne være at konvertere alle blanke til en dato langt ud I fremtiden
Avatar billede terry Ekspert
18. oktober 2017 - 10:06 #2
a simple method is to use a calculated field where you change the empty date fields to a very low date.

EG:

SELECT *
FROM YourTable
ORDER BY IIf(IsNull([SomeDateField]),#1/1/1600#, [SomeDateField]);
Avatar billede terry Ekspert
18. oktober 2017 - 10:09 #3
Oops
sort ASC, so you need to change to a high value ;-)
Avatar billede terry Ekspert
18. oktober 2017 - 10:10 #4
SELECT *
FROM YourTable
ORDER BY IIf(IsNull([SomeDateField]),#1/1/2099#, [SomeDateField]);
Avatar billede fdata Forsker
18. oktober 2017 - 18:30 #5
... eller hvis du vil beholde dine tomme datofelter:

SELECT YourTable.*
FROM YourTable
ORDER BY IsNull([Dato]) DESC , Dato;