Avatar billede thomas1607 Praktikant
10. oktober 2017 - 15:27 Der er 6 kommentarer

Ekstern harddisk - Virker ikke

Hej

Min ekstern harddisk Verbatim (500 GB) som skal kobles til strøm virker ikke.
Når jeg sætter den til strøm og tænder den, kommer der blot et hurtigt blink i lampen, hvor efter at den går ud næsten med det samme.

Er der nogen som har nogle forslag til hvordan dette kan løses eller hvordan jeg kan få mine filer ud af den?

Hilsen Thomas
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2017 - 15:31 #1
prøv en ande strømforsyning
Avatar billede thomas1607 Praktikant
10. oktober 2017 - 15:35 #2
Har 2 af disse eksterne harddiske den anden er på 1,5 TB, hvor strømforsyningen virker fint. Kan der godt være forskel selvom det er samme model?
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2017 - 15:44 #3
nej  prøv diskhjælp.dk
Avatar billede jalved Ekspert
10. oktober 2017 - 15:50 #4
Går ud fra, det er en 3,5" tommer harddisk, du har?

Du kan købe en dockingstation til den eller en ny case, såfremt det er et problem med selve strømtilkoblingen og ikke harddisken eller den ledning, du bruger.

https://www.proshop.dk/Harddisk-tilbehoer/LogiLink-HDD-Docking-Station-USB-20/2280006?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2017 - 16:16 #5
Det er måske den typiske fejl  fra Verbatim, hvor det er forbindelsen fra Harddisken til det sted på Boxen, hvor man sætter et stik i som svigter. Hvis du ikke finder på noget andet, så tag harddisken ud af boxen. Men det er ikke let, for boxen er sandsynligvis limet sammen, så den skal brækkes op, eller andet.
Jeg gjorde det selv, og harddisken fungerede fint. Det var forøvrigt en Samsung.
Avatar billede 450025 Ekspert
10. oktober 2017 - 16:26 #6
Ok slikt er kjedelig, er det problem med å få ut det som er på den da der sikkert noen her som vet hvordan du får løst dette. Jeg vet ikke man lære av sine feiler det gjore jeg.
Og så hiver du den Eksterne i søpla beste plass for den, det måtte jeg gjøre, slo den flat med slekka.
Og så levere du det du har til Skyen det gjør jeg. Angre ikke en dag på dette.
Valg, der flere bare let lidt eller spør da går dette fint

Arne.