Avatar billede 1Dorte Guru
02. oktober 2017 - 12:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Advarsel om lavt batteriniveau

Hej
Min nye windows 10 pc, kommer ikke med en advarsel om lavt batteriniveau.
Jeg har på tidligere pc'er (også windows 10) selv kunne bestemme, ved hvormange restende % batteriniveau, der skulle poppe en advarsel op.
Hvordan gør jeg det?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. oktober 2017 - 13:28 #1
Jeg mener ikke man kan indstille det direkte i windows. Men de forskellige PC-producenter plejer selv at lave et batteri-status program. Kan det være i dét, du har rettet det?

Jeg ved eks. at Lenovos "Battery Maximizer" har funktionen... - og så er det bare at finde programmet på producentens hjemmeside, og installere...

Og dog... Windows strømstyring finder du fra kontrolpanelet - der kan du evt. trælle indstillingerne igennem (Jeg sidder desværre ikke ved en Win10 maskinen i øjeblikket), og her kan du i hvert fald sætte dvaleindstillinger m.m., og går du ind i den aktive "strømstyringsplan", kan du vælge "Avancerede indstillinger". Her kan man sætte visse ting for lav strøm og strømadvarsel... - men ikke direkte procentsatser..
Avatar billede 1Dorte Guru
02. oktober 2017 - 13:40 #2
Ok. Jeg prøver at søge efter, om Acer har en sådanne funktion.
Avatar billede store-morten Ekspert
02. oktober 2017 - 17:00 #3
Kontrolpanel\Hardware og lyd\Strømstyring\Rediger indstillinger for strømstyringsplan

Skift avancerede strømstyringsindstillinger

Rul helt ned til: Batteri --> Besked ved lavt batteriniveau -->
På batteri: Slået til
Tilsluttet strøm: Slået til
Avatar billede jalved Ekspert
02. oktober 2017 - 20:25 #4
Der findes også nogle mindre gratisprogrammer, hvor du kan få oplysninger om batteriet.
Avatar billede 1Dorte Guru
03. oktober 2017 - 09:56 #5
Jeg var kommet til
Skift avancerede strømstyringsindstillinger.
Tak for hjælpen til det sidste.
Avatar billede ClaraL Novice
28. oktober 2017 - 20:09 #6
Jeg faldt tilfældigvis over denne tråd. Har længe selv døjet med dette problem, som viste sig at være samme "fejl" som dig Dorte. Vidunderligt!