Avatar billede laura98 Novice
22. september 2017 - 21:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Min skærm går i sort og tænder "blinker"

Hej

Min computer (som jeg købte den i midt juni) er begyndt, igen, at gå i sort og så tilbage til normalt, altså den blinker hele tiden, uanset hvilket program jeg er inde på.
(computer info står nederst)
Jeg starter computeren og den virker fint, udover at når jeg rykker musen/scroller med musen. det er ikke når jeg gør noget med piltasterne eller noget, kun musen. Så "blinker" skærmen.
Min papbror som arbejder inden for IT, har prøvet at have adgang til min computer fra hans computer, for at se om han kunne finde ud af hvad der sker. Men det "lagger" helt vildt meget, og ved min skærm blinker den helt vildt.
Jeg har nulstillet den en gang og det virkede men nu er det kommet tilbage igen, og jeg gider ikke nulstille den igen. Min kæreste har samme computer, og det er sket ved hende en gang, men det virkede ved hende at genstarte den. (dog ved jeg ikke om det kommer igen jo.. da det kom igen ved mig)

Nogen ideer hvad det kan være??

Computer:
Acer Swift 5  (SF514-51)
model nr: N16C4
spørg hvis i vil have mere information.
Avatar billede Carnac Forsker
22. september 2017 - 22:15 #1
Er du lesbisk?
Avatar billede jalved Ekspert
22. september 2017 - 22:21 #2
Du kan prøve flere ting:

- finde et gendannelsespunkt fra før det skete og se om det hjælper - så behøver du ikke nulstille computeren helt.

. geninstaller driveren til dit skærmkort.

- går ud fra at "musen" er din mousepad. Geninstaller driveren til den.

Prøv tingene i omvendt rækkefølge. Altså starte med at geninstallere driveren til din mousepad. Den kan findes på producentens hjemmeside.
Avatar billede laura98 Novice
22. september 2017 - 22:43 #3
Nej "Carnac" jeg er ikke lesbisk, det var min kæreste (som er en mand) som skrev dette opslag.
Kan heller ikke se hvordan det er relevant?

Jalved - Tak for svar, det vil vi prøve at se lidt nærmere på :)
Avatar billede jalved Ekspert
22. september 2017 - 23:59 #4
Nu tænkte jeg ikke lige over det i første omgang, men du skriver selv, at den er ret ny - så der må stadig være garanti på.

Acer har en service, hvor du kan sende maskinen direkte til dem. Du behøver ikke gå derhen, hvor du har købt den - men det kan du jo også.. De betaler fragten.

Du kan kontakte dem på telefon eller via deres hjemmeside - og så sender de en pakkelabel. (Det er muligt, de faktisk afhenter maskinen - men det kan jeg ikke huske).

Det er selvfølgelig træls at undvære computeren, men det er en mulighed, hvis problemet bliver ved at dukke op. De er hurtige til at få den sendt retur.
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2017 - 02:03 #5
@carnac Din kommentar i #1 er irrelevant og upassende.

Jeg er enig med #4. Brug garantien og få den PC lavet rigtigt.
Avatar billede posten Ekspert
23. september 2017 - 16:33 #6
har du prøvet at brug din hdmi udgang for at se om skærmen også blinker der ??