Avatar billede Fraggl Praktikant
25. august 2017 - 10:11 Der er 1 kommentar

Standard filter på lagerkartotek C5

Hej,

har en C52012 SQL hvor vi gerne vil sætte et standardfilter på når vi går ind i lagerkartoteket; altså ligesom når man manuelt trykker Alt-F4, sætter nogle betingelser og får vist poster svarende til det ønskede filter. Her skal filteret bare være aktivt automatisk, dvs. uden at Alt-F4 aktivt vælges. Nogen ideer ?

På forhånd tak for hjælpen :)

\Fraggl
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
25. august 2017 - 10:54 #1
Hej,
Det kan du sagtens lave.  en metode er at anvende Blok triggeren på F.eks. Overview blokken og lave noget kode i dennes FILTER trigger.

Eks.

RETURN StrScan(ItemName1,"HP Toner",1,254) <> 0

Med denne kodning vises kun varer hvori teksten 'HP Toner' indgår. Det kunne være et hvilket som helst andet felt, som der kunne laves filter på, eller flere felter.

Dog skal du være opmærksom på, at hvis der er mange varenumre kan anvendelse
af felter være en langsommelig affære.

Sikres vil dog være at lave et indeks som udpeger de ønskede varenumre og lægge kodningen i INIT triggeren på formen.

Det kan også laves brugeorienteret.

God fornøjelse.
ADDCON

Peter Agger