Avatar billede magic_benja Nybegynder
24. august 2001 - 16:30 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Problem med WinProxy

Jeg kan ikke hente og sende e-mail fra min computer! Jeg er i et netværk med Winproxy som server. Det har virket før, men efter jeg har formateret min server-pc og installeret winproxy forfra er det gået galt. Det er nok et eller andet under winproxy jeg ikke har konfigueret rigtig, nogle der kan hjælpe???
Avatar billede vistodk Nybegynder
24. august 2001 - 16:56 #1
Kan du surfe ud? hvis du godt kan surfe ud er det noget med din maiklient at gøre... kører du selv mailserver, eller henter du fra en pop3 konto ude i byen?
Avatar billede magic_benja Nybegynder
24. august 2001 - 17:07 #2
Jeg ka\' sagtens surfe! Jeg henter fra en Pop3!!!
Avatar billede magic_benja Nybegynder
24. august 2001 - 17:08 #3
Henter fra flere forskellige POP3\'er!!!!!!
Avatar billede vistodk Nybegynder
24. august 2001 - 17:25 #4
hvad sker der hvis du i en dosprompt skriver:
telnet dinmailserver 25
Avatar billede vistodk Nybegynder
24. august 2001 - 17:27 #5
har proxyen samme ipnummer og navn som sidst?
Avatar billede magic_benja Nybegynder
24. august 2001 - 17:38 #6
Der kunne ikke åbnes en forbindelse til min mail server (ryle.get2net.dk)!!!
proxyen har samme navn og ip nummer som sidst!! Er det noget i min mailklient jeg har glemt at sætte rigtig op??
Avatar billede vistodk Nybegynder
24. august 2001 - 17:42 #7
hvad mailklient bruger du?
prøv at skriv 130.244.199.220 istedet for dit mailservernavn.. det er ipnummeret på ryle.get2net.dk. Hvis du kan komme igenne den vej, er det DNS forwarding i serveren der ikke fungere
Avatar billede magic_benja Nybegynder
24. august 2001 - 17:44 #8
ska jeg skrive det under email konto i outlook??
Avatar billede vistodk Nybegynder
24. august 2001 - 17:48 #9
yeps.. inde i servernavn skriver du 130.244.199.220
Avatar billede magic_benja Nybegynder
24. august 2001 - 17:49 #10
Jeg har ikk\' ændret min opsætning på min PC, det er efter jeg har formateret vores server-PC og installeret Winproxy forfra det er gået galt - så det er sikkert noget jeg har glemt i WinProxy, men hva.........
Avatar billede magic_benja Nybegynder
24. august 2001 - 17:50 #11
det hjalp heller ikk, med at skrive numrene...
Avatar billede vistodk Nybegynder
24. august 2001 - 17:58 #12
er der spærret for port 25 og 110 som man bruger til mail?
Avatar billede magic_benja Nybegynder
24. august 2001 - 18:01 #13
inde under Mail Setup i Winproxy er den indstillet til 25 og 110..... der er ikke skrevet nogle ip numre ved SMTP og POP3!!!!! Men vi er jo osse flere der går igennem serveren med forskellige mail servere............
Avatar billede vistodk Nybegynder
24. august 2001 - 18:05 #14
hvilken version af windows kører du?
Avatar billede magic_benja Nybegynder
24. august 2001 - 18:05 #15
Avatar billede magic_benja Nybegynder
24. august 2001 - 18:07 #16
Som sagt ingen problemer før, først nu!!! Ved du hvilke protokoller jeg ska ha\' åbnet i winproxy og med hvilke indstillinger.........
Avatar billede vistodk Nybegynder
24. august 2001 - 18:12 #17
ip of udp protocollerne skal være åben... i CAM settings, har du sat den til(\'Medium\' and \'Transparent Proxy for all\'),

er det foresten winproxy 2,1 eller 3,0
Avatar billede magic_benja Nybegynder
24. august 2001 - 18:18 #18
JUUUUUUUUHUUUUUUUUUUU!!!!!!!!!

Jeg satte sen til Medium and Transparent Proxy for all..... Den var på Maximum før.... Tænk at det bare var det!!!!!! Tusinde tak for hjælpen, du har sku\' været tålmodig!!! Du får pointen!!!
Avatar billede vistodk Nybegynder
24. august 2001 - 18:21 #19
på klientmaskinerne; kører du med fast ip derude eller bruger du dhcp...
sørg for at der IKKE bliver defineret en Gateway..
se evt guiden på:
http://www.ositis.com/english/support/WinProxy3/mail_troubleshooting/sp_Browse_only_en.asp
Avatar billede vistodk Nybegynder
24. august 2001 - 18:22 #20
Mange tak.... fortsat god dag :-) *strækker hænderne i vejeret og nyder endnu en sejer*
Avatar billede magic_benja Nybegynder
24. august 2001 - 18:29 #21
Tak i lige måde!!! Pas nu på ikk\' at hovere for meget!!!!!! hæ hæ hæ.....