Avatar billede lizard Nybegynder
20. januar 2000 - 13:06 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Outlook i netværk

Hej!

Er her nogen, der kan forklare mig, hvordan man udnytter Outlook mest optimalt, når er på netværk (NT-server)

Jeg har brug for at vide, hvordan en kollega f.ex. kan skrive i min kalender - hvilke filer skal placeres på fælles drev og hvor? Hvad med postkasser...

Jeg er helt på bar bund hvad dette angår, så forklar venligst uddybende, ok?!? :o)

Skal vi alle køre samme version, eller kan en 97-bruger godt skrive til en 2000-version?
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
20. januar 2000 - 13:08 #1
Hvis det skal køre helt perfekt med fælles kalender, adressebog osv. så skal du have en Exchange server installeret på din NT...
Avatar billede lizard Nybegynder
20. januar 2000 - 13:24 #2
Men kan man overhovedet gøre det uden Exchange-server ??? Jeg har hørt meget om, at man skal have Exchange, men hvorfor - hvad er grunden?
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
20. januar 2000 - 13:36 #3
Exchange serveren administrere alle de mapper der er shared....

Du kan også dele mapper i outlook uden at have exchange server....men så foregår synkroniseringen med de andre outlooker ved at sende emails frem og tilbage (det styrer outlook).....det kan bruges.....men virker ikke i længden.

Avatar billede ravelin Nybegynder
20. januar 2000 - 13:36 #4
Du kan installere netmapper til outlook, så kan du gøre det.
Det virker dog på den måde at man får mødeindkaldelser osv som email, og derefter skal trykke på en accepter knap i emailen.
Vi har kørt det sådan i nogle måneder inden vi skiftede til Exchange som klart er at anbefale.
Avatar billede lizard Nybegynder
20. januar 2000 - 13:37 #5
tak skal I have :o) Det kan være jeg kommer med flere bi-spørgsmål...