Avatar billede jabberdino Nybegynder
24. august 2001 - 15:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Netwærk Outlook

Jeg arbejde for et firma som er del af et netværk. Vores \'HQ\' er i Spanien. Når jeg skriver et email i Danmark, er der en kopi lavet som de kan læse i Spanien?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
24. august 2001 - 15:22 #1
spørgsmål ikke forstået?
Avatar billede mgk2 Nybegynder
24. august 2001 - 15:25 #2
Det vil der altid være!
Avatar billede jabberdino Nybegynder
24. august 2001 - 15:27 #3
Jeg kan ikke forklare det bedre..

Vi er 6 firma i England, Tyskland, Spanien osv. Vi har et netværk med vores computere. HQ (Spanien) kontroller det. Så, hvis jeg skriver en email i Danmark og f.eks sende den til min mor, er der en kopi af den de kan læse i Spanien?
Avatar billede jabberdino Nybegynder
24. august 2001 - 15:28 #4
Hvad så med en email jeg skriver i Yahoo eller Hotmail f.eks
Avatar billede NanoQ Nybegynder
24. august 2001 - 15:43 #5
De kan overvåge al trafik, hvis de vil. Oven i købet ganske lovligt.

Sansynligheden er nok mindre, hvis du skriver via hotmail eller anden webbasseret mailaccount.

NanoQ
Avatar billede dr.m Nybegynder
24. august 2001 - 15:44 #6
mak2 > not always!

jabberdino > hotmail and yahoo, there is no way that the HQ will see it unless they have some sort of spayware where they take screen shots of your PC

your company mail is also not for sure monitored. it depends on the client. if you use outlook to connect to an exchanges server then there will be a copy on the database until you delete it but by that time it can be in the backup.
if you are quick enough then just delete the send mail from \"sent items\" from \"deleted items\" and in some cases from \"recover deleted items\"

if you are using OWA then it\'s not possible to delete from \"recover deleted items\"

In either way, if you are using your companies mail as POP3 or as X400 (internal exchange) your system administrator might have set a rule up in the exchange that somebody is receiving a copy of all mails sent to you!!! I have seen this in action.

M