Avatar billede steen_hansen Forsker
24. juli 2017 - 14:11 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

ÆØÅ utf-8

Det er vist en klassikker, men giver ikke desto mindre problemer

Jeg opretter et asp-dokument, utf-8 encoding

<meta charset="utf-8">

MySQL tegnsæt sortering: utf8_danish_ci

Dokumentet, som teksten bliver trukket ud på: utf-8 encododing

Alligevel får jeg ÆØÅ æøå i stedet for ÆØÅ æøå (det bliver ligeledes gemt med disse tegn i MySQL)

Jeg ved ikke, om det er den korrekte kategori spørgsmålet er blevet oprettet på. Men jeg håber på hjælp.
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. juli 2017 - 14:17 #1
24. juli 2017 - 21:08 #2
Jeg ved ikke om det samme gør sig gældende, men jeg har haft lignende problemer med PHP i MySQL. Synderen var outdating af software database; jeg skulle opdatere fra 4.0 til min. 5 da versioner før 5.0 ikke understøtter nordiske tegn!
Avatar billede cht22 Professor
24. juli 2017 - 22:45 #3
Jeg tror bare det er det her der skal til:

http://www.cthyge.dk/data/php-scripts/utf-8-text-from-db.txt
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. juli 2017 - 23:00 #4
#3
Havde sikkert fungeret hvis det var PHP. Han sidder med ASP.
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. juli 2017 - 23:05 #5
#3
Og hvorfor lave en function der består af 3 variabler der returnerer en anden funktion med de 3 variabler og ikke andet?
Avatar billede steen_hansen Forsker
26. juli 2017 - 11:25 #6
Jeg prøver at tjekke dit link, Michael
Avatar billede steen_hansen Forsker
26. juli 2017 - 11:40 #7
Jeg prøvede dette (det sidste indlæg):

http://www.amino.dk/forums/t/106503.aspx

Og det virker dælme :) Tak for input, begge