Avatar billede Jakz Juniormester
14. juli 2017 - 20:06 Der er 7 kommentarer

Slør og password protect udvalgte celler

Hej jeg sidder med en Excel database som jeg gerne ville have flere forskellige medarbejdere kan arbejde i.
Men mit problem er at der står nogle informationer i en af kolonnerne som de ikke skal have adgang til at kunne læse.

Så jeg ville vide om der var en måde hvorpå jeg kunne slører indholdet af celler i en hel kolonne også give det et password som kan vise det til dem der skal kunne se det ???
Avatar billede finb Ekspert
15. juli 2017 - 08:45 #1
Du kunne have en fælles fil "1",
som alle må kigge i,
desuden kunne du have en anden fil "2" med den kolonne,
som kun du må se,
lav så selv Lopslag fra fil 1.
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
15. juli 2017 - 11:21 #2
Man kan lave det med skjul kolonne og beskyt ark? Husk: celler der skal kunne ændres i beskyttet tilstand skal låses op.

Jan
Avatar billede Jakz Juniormester
15. juli 2017 - 14:16 #3
Hej

Jeg tror Jan's løsning lyder mere som det jeg skal bruge.

Jan, altså kan man skjule kolonnen og derefter give den en kode for at kunne blive vist igen ?
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
15. juli 2017 - 15:46 #4
Ja marker kolonnen - højre klik-skjul
vælg fanen gennemse - beskyt ark.

Jan
Avatar billede Jakz Juniormester
16. juli 2017 - 02:56 #5
Men altså arket skal være tilgængeligt for alle men det er bare den specifikke kolonne der skal være beskyttet. Er det hvad resultat bliver hvis jeg gør som du anviser ?

mvh Jakz
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
16. juli 2017 - 08:57 #6
1. lås alle celler op (dem der skal kunne redigeres)
    marker cellerne- højreklik- formater-fanen beskyttelse-fjern flueben i lås,
2. #4
3. når du vil se kolonnen  så fjern beskyt ark -  mus hen over kolonnen der er skjult -
  højreklik - vis

efter 3 vil alle kunne arbejde med alle u låste celler og ikke kunne se/få den skjulte kolonne frem. 3. bruger du når skjult kolonne skal ses.

Jan
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
16. juli 2017 - 11:47 #7