Avatar billede Jens Juniormester
05. juli 2017 - 14:49 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Afinstallere unødige app's

Har lige købt en sony experia. Proppet med forudinstallerede apps, som jeg ikke har brug for overhovedet.
Disse apps opdateres konstant, og det irriterer mig grænseløst.

Findes der en måde at afinstallere skidtet (app'sene) totalt ????

Mvh. Jens
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2017 - 15:21 #1
Der findes programmer til den slags, som f.eks: https://geekuninstaller.com/download?version=1.3.2.42
Jeg har IKKE selv prøvet den.
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2017 - 15:26 #2
Ps. Har lige set, at man kun kan installere det hvis man også installerer et andet program. Det andet kan man selvfølgelig afinstallere, men det er jo noget lusk.
Der findes andre, og måske bedre?
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2017 - 16:14 #3
husk bare, at når der kommer en opdatering til din telefon, kommer alle de apps tilbage.
Avatar billede Jens Juniormester
05. juli 2017 - 16:24 #4
#3
Præcis det jeg gerne ville undgå. Men det virker som om at man er blevet påduttet "facebook" apps o.l. for life hvilket jeg synes er sindssygt frustrerende.

Jeg har aldrig, og får aldrig en fjæskonto, så hvorfor &%#¤" skal jeg så partout have det ?#"!%& på min telefon ?????

Drønirriterende at man ikke kan få lov til SELV at vælge hvilke apps man ønsker, i stedet for alt det der unyttige præinstallerede crap.

(just my two cents) :)
Avatar billede nopsen Ekspert
05. juli 2017 - 19:13 #5
du kan under indstillinger - apps gå ind i de apps du ikke gider at have og vælge at afinstallere eller deaktivere dem, det gør jeg altid som det første når jeg køber ny mobil.
Avatar billede wjens Guru
05. juli 2017 - 19:51 #6
Enig med #5, du kan deaktivere dem Sony har lagt ind som ikke-sletbare system-apps.  Herunder Facebook som du har helt ret i at de tvinger dig til at have med. Sony har også indlagt en række egne-produkter, som også bare fylder.

Men, jeg oplevede at nogle deaktiverede apps genopstod ved opdateringer, så du skal også slå automatisk opdatering fra - og så selv kun vælge det nyttige apps, når der er opdateringer.
Avatar billede Jens Juniormester
06. juli 2017 - 15:25 #7
Takker for input.

Jeg går fluks i gang med Jeres gode råd.

Mvh. Jens