Avatar billede propaganda Nybegynder
24. august 2001 - 13:33 Der er 59 kommentarer og
2 løsninger

Design til frisør

Hej.. Er der nogen der gider lave et design til en frisøfr sat op i html..? Altså ikke bare et screenshot.

Den skal være temlig minimalistisk, og helst være i meget stilrene farver. Der skal være en topbar indeholdende et logo med txt´en \"Jens Peters Herresalon\".. Så skal der være en lille menubjælke og en frame til at vise de forskellige sider.

Helst ikke alt for stor, altså kun ca 500-600 px bred, og så helst placeret i midten af skærmen.

Jeg kan desværre ikke tilbyde kontant betaling, så det skal udelukkende være baseret på point´ene.

På forhånd tak!
Avatar billede nil.dk Nybegynder
24. august 2001 - 13:36 #1
*hmm*

Jeg tror ikke du skal forvente at nogen vil lave en hel hjemmeside for points.. men man ved sgu snart aldrig..

Er det noget du tjener på, eller er du Jens Peter?

nil.dk
Avatar billede lenka Nybegynder
24. august 2001 - 13:47 #2
Jeg vil måske kigge på det senere.. en minimalistisk side i html tager trods alt ikke så meget længere tid end et mere kompliceret stykke grafik. Men det bliver altså først senere, så jeg håber ikke at du har travlt.
Avatar billede propaganda Nybegynder
24. august 2001 - 13:56 #3
Jeg syntes nu heller ikke opgaven er særlig krævende.

Den må gerne laves i en editor, så kan jeg selv rode op i koden senere.

Det haster ikke, venter spændt :)
Avatar billede nil.dk Nybegynder
24. august 2001 - 13:58 #4
Er det noget du tjener på, eller er du Jens Peter?

nil.dk
Avatar billede propaganda Nybegynder
24. august 2001 - 14:01 #5
Nej, jeg tjener ikke noget.. Det er en af mine venners far der skal bruge den, men selve designet er ikke min stærke side.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
24. august 2001 - 14:01 #6
Hvis du selv kan ryde op i koden, kan du vel også selv lave en side..

Eksperten er også mest \"hjælp til selvhjælp\" efter min mening.
Avatar billede propaganda Nybegynder
24. august 2001 - 14:05 #7
Ja selvfølgelig kan jeg lave en siden, men design er som jeg før sagde ikke min stærke side.

Jeg syntes ærligt talt at kategorien opfordrer til at man giver opgaver, også efter et kig igennem andere spørgsmål kan jeg ikke se det forkerte i at bede om hjælp..
Avatar billede aeblenet Nybegynder
24. august 2001 - 14:06 #8
Hej Jens Peters søn´s ven.

Kan godt.

Se her hvad det koster:

http://www.aeble.net (>>Grafiske løsninger)

Eksempler:

http://www.reflexkiller.dk

http://www.ntm.dk

http://www.butlers.dk
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
24. august 2001 - 14:07 #9
Så det du skal ha\' hjælp til er det grafiske - og altså ikke en færdig løsning som du skrev i sp.

Hvis du selv kan ændre i koden mv. er et screenshot vel alt rigeligt?
Avatar billede nil.dk Nybegynder
24. august 2001 - 14:12 #10
aeblenet >> Han skriver jo at han ikke kan betale.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
24. august 2001 - 14:22 #11
nil.dk>

Det siger jeg også altid når momsregningen kommer, men det lykkedes altid Told & Skat at få pengene lokket fra mig alligevel.

Underligt ikk´ ?

En frisør uden penge er vel det samme som Dolly Parton med lillebitte babser ! ! !
Avatar billede hsgroup Nybegynder
24. august 2001 - 14:35 #12
ApoPo penge og frisør> et lille regnestykke forleden efter at have været ved frisør: 150 kr for en klipning á 10 minn = timepris incl. moms 800,00, hvordan er det når i sammenligner med jeres timepris???? Jeg spørger bare ;-)
Propaganda >> jeg kan også godt lave opgaven og min timepris er ikke større end en frisørs :-)
Avatar billede nil.dk Nybegynder
24. august 2001 - 14:36 #13
aeblenet >>

T&S har sådan nogle kedelige gebyrer hvis man ikke betaler *ggg*

Avatar billede lenka Nybegynder
24. august 2001 - 14:45 #14
hsgroup >> nu er jeg ikke i frisørbranchen, men har du husket at trække udgifterne fra (husleje for frisørsalonen, produkter der bliver brugt ved vask, klip og sætning af hårosv.)? Og så tager det vel mere end 10 mins incl. oprydningen derefter og telefonsamtaler med kunder. Jeg tvivler på at en frisør kan np 6 kunder i timen flere timer i træk!
Avatar billede aeblenet Nybegynder
24. august 2001 - 14:48 #15
nil.dk>

Gu´ har de så.

1 dags forsinkelse - så falder hammeren.

Det er næsten værre end alt muligt andet.

Jo dem skal vi samarbejde med, T&S rules - alone. Nemlig.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
24. august 2001 - 14:53 #16
lenka>

Frisører der har det skidt er da selv ude om det.

(De kan da bare se at komme på internettet - det er her man sælger sine tidligere kreationer)

Hvis flere ville \"stå frem\" med det de har lavet tidligere, ville de nok også få de ny kunder/tilflyttere der måtte være.

Det er ikke nok at være dygtig, man skal også \"prale\" lidt med det ! ! !

Landmænd klager også altid, men det er sgu´ aldrig over prisen på en mejetærsker (fra kr. 1.5 mill.) Det er altid over udbyttet.

Jeg kan kun sige: Og.........!
Avatar billede nil.dk Nybegynder
24. august 2001 - 14:54 #17
lenka >> Og sådan er det ikke for os i IT-branchen? Vi har ingen udgifter?
Avatar billede lenka Nybegynder
24. august 2001 - 14:56 #18
aeblenet >> jeg har ikke sagt noget om at frisører har det skidt.. jeg synes bare at det er en lidt uovervejet beregning at sige at frisører tjene 800kr i timen! Der er da ingen her der klager..
Jeg synes at det er en mærkelig diskussion I har gang i -  du plejer da heller ikke at kræve penge når folk beder om at få lavet et logo her.
Avatar billede lenka Nybegynder
24. august 2001 - 14:59 #19
nil.dk >> jo, men jeg tror stadig ikke at en frisør tjener mere end en i IT-branchen som hsgroup hentyder til. Det var ikke mig der startede en diskussion om penge, gav bare en kommentar.

Men det var også den sidste fra mig, så kan I jo fortsætte jeres lille chat om hvorvidt de rige frisører udnytter de små fattige IT-folk :)
Avatar billede hsgroup Nybegynder
24. august 2001 - 15:04 #20
lenka> bare en tanke der slog mig forleden *SS* vi bestemmer jo selv hvad vi vil lave tingene for når det er freelance :-)

Heller ikke mere herfra
Avatar billede aeblenet Nybegynder
24. august 2001 - 15:04 #21
lenka>

Logo = kan bruges som reference for evigt.

Hjemmeside = bliver snart ændret af en af kammeratens andre venners ven, måske endda her på Experten.

Derfor koster sites altid penge.

Men man får jo også en \"hel butik\" for sine penge.

Så vidt mig bekendt er det aldrig gratis at åbne en butik ! ! !

Derfor.
Avatar billede mgk2 Nybegynder
24. august 2001 - 15:07 #22
Ingen penge, intet design!
Avatar billede mgk2 Nybegynder
24. august 2001 - 15:07 #23
Men jeg vil da gerne havde pointene
Avatar billede nil.dk Nybegynder
24. august 2001 - 15:08 #24
Jeg er ikke helt enig med dig aeblenet. Der er jo folk der lever af bl.a. at designe logoer. Et sådant logo kan koste mange, mange tusinde.
Avatar billede mgk2 Nybegynder
24. august 2001 - 15:08 #25
Du er sikkert meget flink, så giv mig nu de point. Please :)
Avatar billede spang Nybegynder
24. august 2001 - 15:15 #26
Frisør... Hjemmeside... Design...

Er jeg den eneste, der tænker på den her?

http://www.frisoer-finn.dk/

\\spang
Avatar billede xyleen Nybegynder
24. august 2001 - 16:41 #27
***LOL***
Avatar billede propaganda Nybegynder
24. august 2001 - 18:53 #28
Nej nu må i fandme ta jer sammen..

Hvorfor begynder i at snakke om mejetærskere og told&skat??

I er da helt langt ude.. Så vidt jeg kan se på mange tidligere indlæg, har der været mange hjælpsomme hoveder der har lavet designs for points. Det er da ved gud ikke en hel butik..(?) Det er en meget simpel side som jeg beder om hjælp til. Hvis i ikke har nogen intentioner om at hjælpe kunne i måske ringe til hinanden og udveksle holdninger angående landbrugsmaskiner og andet stads..

Stadigvæk håber jeg da på at der er nogen seriøse menesker der har lyst til at hjælpe, også uden kontant betaling.
Avatar billede propaganda Nybegynder
24. august 2001 - 18:57 #29
mgk2 >> Hvorfor i alverden skulle jeg give dig pointsene når du ikke har gjort én ting for at hjælpe?
Avatar billede tommyf Nybegynder
24. august 2001 - 20:40 #30
Folk har det (underligt nok) med at stejle når en kommerciel forretning vil have noget gratis.

Det vil være det samme somat forlange at blive klippet gratis... den holder ikke - en kommerciel virksomhed må tage sig sammen og betale.

Desuden får du aldrig noget brugbart ud af sådan et spørgsmål her. Hvis jeg skal lave et design bruger jeg _mindst_ 2*40 minutter på at snakke med kunden og få taget billeder af virksomheden. Disse billeder indgår  også som oftest i designet.
Avatar billede uap Nybegynder
25. august 2001 - 01:19 #31
*FAtter stadigvæk ikke, hvorfor folk ikke bare kan læse spørgsmålet og så enten gå igen, hvis det ikke er noget for dem eller skrive hvis det er sådan at de har lyst til at lave opgaven*

Avatar billede jkmedia Nybegynder
25. august 2001 - 05:29 #32
Avatar billede tommyf Nybegynder
25. august 2001 - 09:56 #33
Du misbruger pointsystemet som betalingssystem. Men jeg vil sige at det JKkmedia har lavet virker ret pænt.
Avatar billede propaganda Nybegynder
25. august 2001 - 14:31 #34
jkmedia>> Jeg ved ikke om din server er nede eller hvad, men linket er dødt på nuværende tidspunkt. Prøver igen senere. Ellers mange tak fordi du gider at tage det seriøst, og gøre noget ved det.

tommyf>> Ok, det var jeg nu ikke klar over. Altså at pointsystemet ikke må bruges som betaling. Det syntes jeg ellers er et meget udbredet fænomen på eksperten.dk

Jeg beklager da hvis der er nogen der føler sig truffet.
Avatar billede jensb Nybegynder
25. august 2001 - 15:01 #35
uap-> Jeg må give dig ret...jeg fatter heller ikke alt det brok på eksperten. Det er så nemt at forlade spørgsmålet hvis man ikke vil deltage. Men konstant skal man høre kommentaren \"det er ikke i ekspertens ånd...\". Måske skulle man overveje om der så er noget galt med Ekspertens ånd.

Personligt synes jeg at internettets ånd altid har været at hjælpe hinanden, og opbygge personlige netværk. Jeg synes da det er genialt hvis man kan mødes på eksperten og få hjælp til det man er dårlig til, og så selv hjælpe med det man er god til. Og der vil jo så ofte være nogle der er seje til koder, men ikke ejer kunstnerisk talent...og omvendt...så er det da perfekt hvis de kan hjælpe hinanden.

Hvorfor skulle det ikke være iorden at købe et design for point??? Man kunne selvfølgelig også betale 5000 kr. for det...og næste dag kunne den anden så betale 5000 kr. igen for at få hjælp med noget kode...hvad er forskellen??? tja, forskellen er, at hvis vi bruger kontanter, så bliver skattevæsnet indblandet...med andre ord, vi skal arbejde dobbelt så meget for at kunne købe hjælp. Hvorimod når vi bruger point, tja så betaler vi ikke halvdelen i skat... (man kunne så overveje om man egentlig i virkeligheden ikke burde betale skat af sine point...jeg er s\'gu lige ved at tro det)

Jeg kan for den sags skyld heller ikke se noget galt i, hvis jeg tog ned til frisør Jens Peter og blev klippet...og jeg så betalte ham med point.
Avatar billede prodic Mester
25. august 2001 - 15:23 #36
Eksperten\'s ånd har vel altid været at man kan få hjælp til et problem man sidder med.
Det problem kunne f.eks være at få ens design til at makke ret.
Det har vel aldrig været meningen at man skulle kunne betale sig fra at folk udarbejder et totalt design for nogle få snoldede point.
At det så gennem den senere tid har udviklet sig til, at folk vil have totale grafiske løsninger for point - tja så er folk også selv ude om det. Man får hvad man betaler for - og de point er ingenting værd.

Propaganda->hvis du skulle få lyst til at betale reele kontanter, så henvender du dig bare.
Avatar billede tommyf Nybegynder
25. august 2001 - 15:29 #37
jensb >> \"jeg tog ned til frisør Jens Peter og blev klippet...og jeg så betalte ham med point.\"
Hvor gammel er du - 12? Du lyder ret naiv. Jens Peter vil da grine sin bagdel af hvis du forsøgte at betalte ham med point.
Avatar billede jkmedia Nybegynder
25. august 2001 - 15:35 #38
davs, jeg har lige lagt det ud på en anden server:

http://www.sladderhank.dk/eksperten/jp_hsalon/
Avatar billede jensb Nybegynder
25. august 2001 - 15:44 #39
tommyf ->
Jeg sagde ikke at han ville acceptere det...nævnte blot at jeg ikke kunne se nogen grund til at folk skulle brokke sig hvis der var nogen der fandt ud af noget lignende.

Jeg kan ikke se hvad der er naivt i det. Det er vel ikke dummere at han arbejder for point, end at samtlige andre på eksperten arbejder for point. Du synes måske også det er naivt at en tømmer lægger tag på en murers hus, og så forestille sig at mureren laver et nyt badeværelse for tømmeren??? Hvorfor skulle det være anderledes at en frisør klipper en computernørd, og computernørden så hjælper frisøren med hans problemer....hvis du mener det er naivt at forestille sig, så må det være fordi du ikke mener at computernørder kan noget særligt.

Personligt ser jeg ikke mig selv som en computernørd, og hvis jeg løb tør for point og havde et problem jeg skulle have løst, så ville jeg da ikke have noget imod at prøve at gøre noget andet arbejde for at tjene nogle point...igen, hvad er forskellen på point og kontanter, andet end at du ikke skal betale skat af point, forudsat at du selvfølgelig af og til har noget at bruge dine point til.
Avatar billede tommyf Nybegynder
25. august 2001 - 15:50 #40
Hver dag bliver pointtallet forøget med +150000point.

Nu roder du rundt i det. Hvis han kunne lave en aftale om at han blev klippet gratis det næste Xantal år synes jeg det er en helt fin ide. Men det eneste designeren får her er point*.

*Sådan nogen der ikke kan bruges til en skid.
Avatar billede tommyf Nybegynder
25. august 2001 - 15:54 #41
Afmelde mig nu.

Hvis de kan få folk til at arbejde gratis for dem er det da kanont for dem, men dem der laver det bliver snydt.

Desuden vil de aldrig få den samme kvalitet som for $.
Avatar billede jensb Nybegynder
25. august 2001 - 16:08 #42
Det er klart point ikke kan bruges til en skid hvis man er på top 10...punkt 1, er du at betragte som milionær, så hvad skal du med flere point. punkt 2, hvis du er på top 10 så er du nok en rimelig haj, så det er nok ikke så tit at du bruger point.

Men for mange andre er point da fine. Jeg kan da forestille mig masser af spørgsmål hvor jeg får brug for point...om dem skal jeg jo tjene på en eller anden måde. Så hvis jeg havde været god til design, så ville jeg da glædeligt ha\' lavet det for 400 point.

Men hvad med folk der slet ikke har forstand på computere...Det er dem der har mest brug for point, da de vil ha\' mange spørgsmål....og hvordan skal de tjene dem??? Derfor kan jeg ikke se noget galt i hvis f.eks. en frisør klippede en for point.  Nu kender jeg ikke manden, så jeg aner ikke om han vil gøre det, det har jeg heller aldrig sagt noget om...jeg siger bare at jeg ikke forstår hvorfor man altid skal høre så meget om \"ekspertens ånd\"

Jeg synes ikke jeg roder rundt i noget...Jeg mener bare at point for mange vil være lige så gode som kontanter. Og hvordan man så tjener sine point, det må da være op til en selv. Der er mange måder at tjene 1000 point :

100 lette spørgsmål af 10 point
2 design opgaver af 500 point
eller en frisør der klipper en for 1000 point

Hvad er forskellen??? Det tager nok nogenlunde lige lang tid (det burde tage lige lang tid, hvis pointene bliver sat rigtigt)
Avatar billede uap Nybegynder
25. august 2001 - 16:34 #43
Jensb>> Jeg tror mange herinde er lidt - undskyld sproget - højrøvede og reserverede, siden de brokker sig mere end de hjælper.

Personligt kommer jeg altså herinde for at få nogle erfaringer.
Jeg synes da det er lidt sjovt at få en opgave og så arbejde med den. Ligemeget om den bliver valgt eller ej, så HAR jeg sq da lært et eller andet.

Til brokkehovederne: Hvis i selv mener I er så skide dygtige at I skal ha\' kontakt betaling og hvad ved jeg, hvad så med at gå ud i det \"virkelige liv\" og SPØRG efter en opgave!?

Eller opret jeres egen hjemmeside hvor I viser jeres designs og fortæller hvad det koster!
Det er nemlig irriterende for \'os\' der gerne vil hjælpe, at vi skal læse 20 forskellige indslag igennem, bare for at finde de nødvendige oplysninger.
Avatar billede uap Nybegynder
25. august 2001 - 16:38 #44
Forresten...

>> Hvis man tror man kan alt, kan man ingenting<<

Og en lille stavefejl, \'kontakt betaling\' = KONTANT betaling - selvfølgelig ;)
Avatar billede tommyf Nybegynder
25. august 2001 - 16:42 #45
Jeg kan da afsløre at jeg allerede gør det (tjener på at lave websites) det samme gør Nil.dk øverst i spørgsmålet.

Men det virksomheden ikke er klar over er at det de får lavet gratis 99% af gangene er noget skidt. Jeg vil sige at JKmedia har gjort et godt stykke arbejde, men hvis man sætter opløsningen ned i 800*600 eller benytter NS er jeg ret sikker på at man ikke kan bruge det til noget.
Avatar billede prodic Mester
25. august 2001 - 16:47 #46
uap->Der er ingen grund til at gå ud og spørge efter en opgave når folk nu kommer til en selv.
Desuden så vil jeg hellere have kontant betaling fremfor \"kontakt\" betaling. ;-)

Fint nok, at folk kan øve sig på disse indlæg og derved opnå nogle resultater. Men så længe at det er til en virksomhed, så tror jeg at de fleste \"seriøse\" vil forlange penge for det.
Uanset om det er en ven til en ven eller ej.
Avatar billede jkmedia Nybegynder
25. august 2001 - 17:18 #47
tommyf>> Så skulle det virke til 800*600 (havde ikke lige tænkt på højden!!)
Avatar billede jensb Nybegynder
25. august 2001 - 17:20 #48
I har da sikkert ret i at man får noget bedre hvis man betaler for det. Men nu er det jo ikke alle der har brug for en superproffesionel hjemmeside.

Et webdesignfirma eller lignende skal selvfølgelig have en rigtig flot hjemmeside. Men en frisør eller cykelforretning vil da sikkert ofte være tilfredse med en mindre proffesionel. Nu skal man jo også huske at tænke på målgruppen, så man ikke bare fyrer kanonen af (med andre ord: skyder gråspurve med kanoner). F.eks. en cykelforretning vil det primært være et spørgsmål om en side med lidt fakta om butikken osv...Og jeg tror ærlig talt ikke de vil miste nogle kunder fordi deres hjemmeside ikke er tiptop. Og hvis det er et spørgsmål om enten en simpel side, eller slet ingen (fordi man ikke har råd til at betale for en proffesionel) så er det da fint hvis man kan få lavet en her på eksperten.
Avatar billede prodic Mester
25. august 2001 - 17:25 #49
jensb->Husk det faktum at en grim side, kan skræmme kunder væk også.
En pæn side viser derimod en del mere om virksomheden, f.eks en pæn overskuelig side siger en del mere end en side med diverse Gif-animationer.
Bare en skam at de fleste firmaere endnu ikke har fundet ud af reklameværdien på en pæn side(proft. udarbejdet)
Med en side udarbejdet for point er det trods alt begrænset hvor meget man kan forlange.
Avatar billede jensb Nybegynder
25. august 2001 - 17:30 #50
prodic->  Helt enig...men jeg synes stadig der er stor forskel på hvilken type virksomhed det er. Små forretninger som cykelhandlere osv...Der tror jeg ikke det har lige så stor betydning (der er selvfølgelig grænser...som det ekesmpel der var tidligere her). Nu skal vi jo huske på at størstedelen af kunderne ikke er nørder fra eksperten, men bare almindelige mennesker der vil finde nærmeste forhandler af Kildemoes cykler osv.
Avatar billede prodic Mester
25. august 2001 - 17:37 #51
Jensb->Og normale mennesker har netop brug for at se på en mere eller mindre prof. side.
En mindre pæn bestående af Gif-animationer af cykler og diverse, vil afskrække flere end det vil tiltrække.
Og det kan vel ikke være i virksomhedens interesse at miste kunder. Omend at det måtte være få kunder.

Lad os slutte her - der er ingen grund til at ødelægge spørgsmålet mere end det er i forvejen.
Avatar billede jkmedia Nybegynder
30. august 2001 - 19:52 #52
propaganda>> Hva hvad siger du til mit forslag!?
Avatar billede and.vang Nybegynder
05. september 2001 - 14:30 #53
jeg vil også hades af alt og alle, så jeg kommer sandsynligvis også med et design. Hvor mange knapper skal der være i den vandrette menu??

/Anders
Avatar billede and.vang Nybegynder
07. september 2001 - 18:17 #54
Så er jeg færdig:

http://altm.whitehat.dk/eksperten/frisor/index.htm

Er ikke sikker på om saksen i baggrunden skal være der, men det giver ligesom lidt mere liv!

/Anders
Avatar billede and.vang Nybegynder
07. september 2001 - 18:19 #55
æhh...der er lidt fejl på. Får dem lige rettet snarest muligt!
Avatar billede and.vang Nybegynder
08. september 2001 - 12:42 #56
Så, nu er de rettet! Men du er måske død Propaganda?? Kan ikke helt bestemme mig til om saksen i baggrundne skal scrolle med eller ej. Bare sig til hvis du vil se den \'på den anden måde\'!!

/Anders
Avatar billede jkmedia Nybegynder
08. september 2001 - 12:46 #57
jeg tror han er død...for jeg venter stadig, og det er snart lang tid siden jeg svarede!
Avatar billede and.vang Nybegynder
10. september 2001 - 21:42 #58
Hvad tror du han døde af? Well, prøver at finde ham i et andet spørgsmål, for nu vil vi *** gerne ha\' nogen kommentare!

/Anders
Avatar billede and.vang Nybegynder
26. september 2001 - 12:56 #59
Det er da irriterende!...
Avatar billede propaganda Nybegynder
26. september 2001 - 19:39 #60
Nej det må i sku undskylde..

Jeg havde helt droppet at få neget lavet på eksperten, og så helt glemt at kigge efter om nye indlæg..

jeg har imidlertid selv lavet et design, men jeg syntes da alligevel at dem der har forsøgt skal have nogen points..
Avatar billede propaganda Nybegynder
26. september 2001 - 19:41 #61
det må i sku undskylde..

Jeg havde helt droppet at få lavet et design på eksperten.dk pga den negative stemning.

Jeg har imidlertid selv lavet et design, men jeg syntes da at dem der har prøvet bør dele poinsene..

Hygge!