Avatar billede Tina Brunnt Baasch Praktikant
05. juli 2017 - 09:15 Der er 5 kommentarer

Oprette database på kraner.

Hej.

Jeg er desværre ikke superbruger i Excel og skal i forbindelse med mit job have oprettet en database i Excel. Den skal indeholde oplysninger på krandata fra kundens evt. nuværende kran og så finde mit tilsvarende produkt. Hver kram har ca. ti parameter den skal kunne identificeres på og der er ca. 8-10 forskellige kraner i database.
Hvordan griber jeg nemmest opgaven an?
Håber der er en der kan hjælpe :-)
Mvh Tina
Avatar billede ebea Ekspert
05. juli 2017 - 09:26 #1
Du skal jo som udganspunkt, have alle de data som skal indgå i databasen!
Og så skal den opsættes som en struktur, hvor du nemt kan vedligeholde (tilføje/slette) data, og ikke mindst, søge data.
Men i en tråd her på Eksperten.dk, vil det nok blive en ganske lang tråd, at holde styr på med spørgsmål/svar, så jeg tror at der nok er nogen som vil lave det for dig, som et "privat projekt", hvor der kommunikeres gennem "privat beskeder".
Hvis ingen melder sig, er du velkommen til at skrive en privat besked, gennem min profil, med din email oplysning, så data kan udveksles!
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
07. juli 2017 - 11:45 #2
Hvis du skal oprette en database, hvorfor bruger du så ikke en, ja, database?
F.eks. 'MS Access'???
Avatar billede Karsten Novice
07. juli 2017 - 14:21 #4
Hej Tina

Det lyder som en spændende opgave du har fået. Løsningen kan formentligt laves på rigtigt mange forskellige måder!

For at kunne hjælpe dig videre har jeg nok brug for lidt flere informationer. Eksempelvis er det nok nødvendigt at vide hvordan de 10 paramtre skal sammenholdes. Er der altid et perfekt match eller skal der findes det tilnærmelsesvise bedst match? Hvilke parametre er vigtigst? osv.

Jeg tilbyder gerne et uforpligtende kaffemøde/telefonmøde hvor jeg kan høre mere om opgaven og give jer et bud på hvordan det kan løses. Du kan evt. se mere her:

https://www.sanocast.dk/excel-udvikler/

Du er meget velkommen til at kontakte mig på telefon 20 64 64 57.

Med venlig hilsen
Karsten Olsen
Avatar billede Tina Brunnt Baasch Praktikant
07. juli 2017 - 14:28 #5
Tak for super gode svar. Jeg skal have samlet de oplysninger jeg skal bruge og så tager jeg det derfra. Det vigtigste er at det kan lade sig gøre.
God weekend.