Avatar billede kenneth_axelsen Nybegynder
24. august 2001 - 11:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Geninstallering af DNS

Hi eksperter

Vores DNS fejler på vores første DC. Dette betyder desværre, at vi ikke kan få en ekstra DC i domainet, da oversætningen af domainnavnet fejler.

DNS\'en kræver vistnok bla. DNS records som _ldap._tcp.Domain mm., men vores aktuelle DNS er helt tom for disse oplysninger.

Derfor ville vi geninstallere DNS, som evt. kunne rette op på tingene og give os de records der mangler.

Kan man afinstallere DNS UDEN af afinstallere AD og TVINGE den til at genskabe sig selv fra NY ???

Har lavet nogle test på privatadr. og efter geninstallation blev oplysningerne som lige var slettet genskabt - alså en helt identisk DNS.

Dette ønsker jeg som nævnt ikke - jeg ønsker en helt ny generering af record mm., som var det første gang.

Nogle forslag ??
Avatar billede mappemuppe Nybegynder
25. august 2001 - 19:57 #1
Dine zoner er gemt i enten Active Directory eller som tekst filer i folderen C:\\WINNT(%SYSTEMROOT%)\\system32\\dns. Hvis du ikke sletter disse oplysninger inden du afinstalerer DNS, indlæses de automatisk når du instalerer DNS igen.

Åbn DNS Consolen.
Slet alle Forward Lookup Zones.
Slet alle Reverse Lookup Zones.
Clear Cached Lookups.

Afinstaler DNS.

Slet folderen C:\\WINNT\\system32\\dns.

Instaler DNS.

Ps. Du har vel husket at angive IP nummeret på din DNS server i TCP/IP Properties på den nye DC?
Avatar billede kenneth_axelsen Nybegynder
27. august 2001 - 10:19 #2
Hi mappemuppe - og tak for svaret.

Jo jeg har angivet IP nummeret på min DNS på den nye DC. Problemet er, at mit domain-navn er ikke kendt - alså ved f.eks. ved DCPROMO kommer jeg ikke videre, når jeg skal angive domain (mitdomain.dk).

Navnet kan ikke findes, selvom domainet tydelig fremgår på den første DC ved fanebladet Network Identifikation under punktet Domain:

Jeg ser dette som en fejl i DNS\'en på den første DC pga. manglende hosts (se tidligere skrivelse).

Jeg tester ovenstående svar fra dig, og Acceptere dit svar når jeg er færdig.
Avatar billede kenneth_axelsen Nybegynder
29. august 2001 - 15:04 #3
Hej igen Mappemuppe

Har prøvet dit forslag, men efter geninstallation af DNS fik jeg ingen autogenerede records.

Alså efter - sletning af Forward / Reverse Lookup Zones, clear cache, afinstall DNS og geninstaller DSN - åbnede jeg DNS på første DC og i forward zone var der ikke én autooprettet records.

Derimod hvis jeg kikker på min private, er der mange autogenerede records som er kommer efter DNS installation ifb. DCPROMO.

Desværre kan jeg ikke sådan lige afinstallere AD, men mangler en korrekt DNS således, at andre kommende DC kan se navnet på den første DC (det kan de stadig ikke idag).

Nogle forslag ??

Avatar billede kenneth_axelsen Nybegynder
29. august 2001 - 15:12 #4
Lidt af det samme på http://www.ezine.com/QandA/Reinstall.html

check evt.
Avatar billede kenneth_axelsen Nybegynder
25. september 2001 - 10:31 #5
Løsningen var simpel, nærmest pinlig....

Efter alt ovenstående, manglede jeg som nævnt kun nogle autogenererede DNS records som _ldap._tcp.Domain mm.

Dette fik jeg først efter jeg havde genstartet servicen. Da det var et kørende system, var genstart af serveren ikke en options.

Det var såmænd bare det der manglede :o)