Avatar billede bejstrup Juniormester
10. juni 2017 - 10:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Macro der kopiere tekst til andre dokumenter

Jeg har et dokument "test1" hvor jeg gerne vil have hele teksten over i henholdsvis dokumentet "test2" og "test3" på bestemte steder på siderne.

Det vil betyde, at jeg kun skal vedligeholde informationen i dokumentet "test1", og jeg slipper for, at rette i de øvrige dokumenter.
Det er ikke det samme sted det skal ind i dokument "test2" og "test3", så jeg skal kunne definere, hvor teksten skal være, idet den er en del af en anden tekst i de to dokumenter.
Jeg håber der sidder en derude, der er en haj på det område
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
10. juni 2017 - 13:34 #1
Du har ikke brug for en makro til det formål. Word indeholder indbygget funktionalitet til at klare opgaven. Du kan bruge et Word-felt af typen INCLUDETEXT, som automatisk indsætter teksten.

Indsæt INCLUDETEXT-feltet der, hvor teksten fra det andet dokument skal indsættes.

Info om feltet INCLUDETEXT: https://support.office.com/da-dk/article/Feltkoder-feltet-IncludeText-1c34d6d6-0de3-4b5c-916a-2ff950fb629e?ui=da-DK&rs=da-DK&ad=DK

Se denne artikel (engelsk) for flere detaljer (artiklen er ikke opdateret til nyeste Word-versioner, men principperne passer fortsat):
http://wordmvp.com/FAQs/TblsFldsFms/includetextfields.htm
Avatar billede bejstrup Juniormester
10. juni 2017 - 14:44 #2
Det lyder som det jeg skal bruge, men hvordan finder jeg INCLUDETEXT funktionaliteten ?
Avatar billede bejstrup Juniormester
10. juni 2017 - 15:03 #3
Jeg kan godt få teksten ind ved, at indsætte "objekt" -->"tekst fra fil", men teksten bliver ikke opdateret i det nye dokument....!
Avatar billede bejstrup Juniormester
10. juni 2017 - 15:17 #4
Hej igen,
Nu har jeg fundet ud af at få feltet ind, og opdaterer. Nu skal jeg bare have dokumentet til at opdaterer automatisk, hver gang det man åbner det :-)