Avatar billede HJRY Novice
09. juni 2017 - 13:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Optælling af farvede celler i kollonne

Hej
Jeg søger hjælp til at optælle farvede celler i kolonne.
Hver enkelt celle skal tælles som en.
Der skal være mulighed for at lave flere farver i kolonnen som tælles samlet hver især.
Også gerne en sammentælling af ufarvede.

Vh HJRY
Avatar billede kim1a Ekspert
09. juni 2017 - 15:08 #1
Der findes to muligheder:
Enten skal du manuelt sortere med et filter på hver farve (evt. bruge formel a la "count" til at tælle hver sortering), eller også skal du have en vba kodestump til at læse og evt. skrive tallet et sted.

Hvis det er sidstnævnte skal du have styr på hvad farven hedder for at vi kan få det til at virke. Så måske et eksempelark uploadet via dropbox eller lignende er bedste løsning.
Avatar billede HJRY Novice
09. juni 2017 - 15:37 #2
Det skal ikke være manuelt, da det skal være muligt at printe et ark ud.
I toppen 5 linjer med hver sin farve i forhold til status:

Kollonne A____Kollonne B
Antal_________Afventer - hvid
Antal_________Pågår - gul
Antal_________Udført - grøn
Antal_________Udgået - rød
Antal_________Ekstraarbejde - blå

Under disse en liste med forskellig jobs, som markeres med farverne i forhold til status

Sammentælling af antal med samme farvestatus i de 5 øverste linjer
Avatar billede Mads32 Ekspert
09. juni 2017 - 17:28 #3
Hej HRJY

Jeg synes et undertiden kan drille med at bruge de samme farver, hvis de indsættes manuelt.
Jeg foreslår at du anvender en kode med tal, som så farver dine celler.
Jeg har vedlagt et lille eksempel

https://www.dropbox.com/s/yhugr839y722paw/optaelling_af_farvede_celler.xlsx?dl=0
Avatar billede Mads32 Ekspert
09. juni 2017 - 18:32 #4
Hej HRJY

I eksemplet i #3 skal du kun indtaste kode i kolonne A, så udfyldes resten automatisk
Avatar billede HJRY Novice
12. juni 2017 - 07:18 #5
Hej Mads

Tak for hjælpen, jeg har dog fundet mere hjælp i et lignende spørgsmål herinde.

Dvs nu virker det som jeg gerne ville :-)

Vh HJRY