Avatar billede fredemissen Praktikant
22. maj 2017 - 19:35 Der er 6 kommentarer

Smidt af nettet

Hej...
I vores hus bliver vi alle smidt af. Vi tænder og slukker hele tiden for routeren, men efter noget tid, bliver vi smidt af igen... Hvad gør jeg?

Stort og desperart kram
Frederik
Avatar billede nfssister Forsker
22. maj 2017 - 20:33 #1
Hvis det er ALLE der ryger af på en gang, så er det jeres router/access punkt.
Hvis det kun er nogle eller en del, så kan det være noget netværksstøj.

Hvad er det for en router eller access punkt du har ?
Avatar billede Rune1983 Ekspert
23. maj 2017 - 13:35 #2
Uddyb lige.
Smidt af nettet?
Mener du smidt af internettet eller bare wifi?
Kontroller ved at sætte netkabel direkte i router og se om du ligeså bliver smidt af. Hvis du bliver smidt af med direkte kabel i, er det routeren/udbyderen jeg vil kigge nærmere på.
Hvis du ikke bliver smidt af internettet er det med stor sandsynlighed fordi dit wifi køre på en kanal som fx. din nabo også anvender og derved forstyrre hinandens wifi.
Har selv brugt dette program til at scanne trådløse netværk i nærheden og se hvilke kanaler de anvender. Derved kan man finde en kanal som ingen bruger.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
23. maj 2017 - 13:35 #3
Avatar billede fredemissen Praktikant
23. maj 2017 - 16:16 #4
Jeg ved ikke lige hvad en access er...
Men den router jeg har er: zyxel

Rune:
Mere konkret: Jeg har internet kapel fra router til min computer. Men alt internettet går ud noglegange. så der hvor jeg kan se om jeg har internet eller ej, der kommer et gul udråbstegn. Når dette sker kan jeg hverken komme på med min mobil, bærbar eller stationær...
Avatar billede nfssister Forsker
23. maj 2017 - 21:45 #5
Hvis du kører med kabel på og at du får en gul trekant i dit netværkssymbol. Så er der noget galt med din internet udbyder. Ring til dem og nævn fejlen, også selvom fejlen ikke er der mens du ringer ind. De kan se bagud mange steder på fejl + at de kan slå overvågning til på linien.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
24. maj 2017 - 07:14 #6
Enig med nfssister. Ring til din udbyder og meld fejlen.
Mit modem fra yousee hoppede også af og på i perioder. De udskiftede mit modem og fejlen forsvandt.