Avatar billede svenderik Nybegynder
24. august 2001 - 09:39 Der er 9 kommentarer

Rediger med Frontpage2000. Password afvises.

Når vil vil redigere vores intranet med Frontpage 2000 oplever vi, at nogen af brugerne ikke kan logge på via Frontpage. Det ses som følgende forløb.

De pc\'er som er på samme swits som WEB serveren ( IIS5 win2000 server) har vi ingen problemmer med.
Men når vi går over i en anden bygning på anden swits, ar visse af brugerne problemmer med at komme på. Det mærkelige er. En af brugerne bliver konsekvent afvist. 2 andre brugere bliver kun periodisk afvist. De sidder på samme swits.

Vi har prøvet på flere forskellige klienter forskellige steder i organisationen.
Jeg håber at jeg beskrevet problemet godt nok.

Bruger konti og adgangs retigheder er kontroleret.

Er der nogen der kender en løsning. ? Findes der evt en pwl ligende fil i Frontpage, som bliver lagt lokalt.

På forhånd Tak.
Svend Erik

Ps. Der er 100 point på højkant hvis problemet løses permenent.

Avatar billede proboss Nybegynder
24. august 2001 - 11:16 #1
Det er et lokalt problem den bruger der bliver smidt af hele tiden prøve at geninstallere FrontPage her

Når brugere kun kan for adgang en gang i mellen tyder det på at der ikke er nok adgange via jeres ISS tildel flere brugere

//proboss
Avatar billede svenderik Nybegynder
24. august 2001 - 11:18 #2
Svaret lyder intersant hvordan gør man det ?

Svend Erik
Avatar billede proboss Nybegynder
24. august 2001 - 11:23 #3
Avatar billede proboss Nybegynder
24. august 2001 - 11:29 #4
for at få flerer adgange til iss
Du går i Start menu derefter til programmer til iss manager proberties der inde skal du kunne tildele flere brugere.

//proboss
Avatar billede svenderik Nybegynder
24. august 2001 - 11:32 #5
Det har jeg nu tjekket. Den er sat til unlimtet.
NB. Jeg afviser dig ikke, i håb at du måske har andre ider
Avatar billede proboss Nybegynder
24. august 2001 - 12:05 #6
ok så kom vi så langt har du prøvet at geninstallere Frontpage på den pc der selv ikke kommer på. skal også lige høre de Frontpage programmer i har er de alle ens jeg tænker her på er der 2000 eller 98 på alle maskinerne eller er det blandet.

//proboss
Avatar billede svenderik Nybegynder
24. august 2001 - 12:12 #7
Pt. Er vi igang med at om instalere Frontpage 2000, da jeg har en mistanke om at der ligger en pwl lignende fil et eller andet sted. Hvis det er tilfældet. Hvad hedder den ? Og hvor ligger den.?
Problemmet opstår både i win98 og win2000.

Jeg har tjekket inde på \"bugs\", der findes noget der ligner, men det er i IIS 3 og 4.

En vores supperbruger har set fejlen før, men aldrig rigtigt fået løst problemet.
Avatar billede proboss Nybegynder
24. august 2001 - 12:20 #8
Jeg ved godt at ikke alle kan lide at høre det men det op står nogle gange fejl når du oploader med f.eks Frontpage 98 til Frontpage ext 2000 ved ikke hvorfor men det er en god ide at have sammen version af Frontpage på alle pc\'er

//proboss
Avatar billede svenderik Nybegynder
24. august 2001 - 12:23 #9
Ups. Du misforstod mig vidst. Vi har hele tiden anvendt Frontpage 2000. Men vi anvender styre systemmerne Windows 98 og Windows2000 Pro.

For god ordens skyld. Vil jeg nu først svare mandag, da jeg står med et ben ude af døren.
God Weekend
Svend Erik