Avatar billede barth Professor
16. maj 2017 - 13:32 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

System backup

Jeg har fået et underligt og kedeligt problem jeg håber på hjælp til.

Jeg har i flere år lavet en ugentlig system back up. Jeg bruger to programmer: Paragon Backup and Recovery(TM) 14 Free og AOMEI Backupper Standard Edition 2.0.2.

Lige pludselig virker det ikke. Paragon vil slet ikke gå i gang og AOMEI stopper og laver sort skærm efter 10%.

Jeg har en stærk mistanke om, at problemet er opstået efter jeg for 3 dage siden gennemførte den store Windows 10 - Creators update.

Men kan det virkelig være rigtig. Jeg ville så prøve med en systemgendannelse, men mine gamle er slettet efter updaten.

Er der nogen der kan hjælpe, og er der måske en anden måde at lave en komplet system backup?

Surt.......
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. maj 2017 - 14:20 #1
Jeg kan komme med dette forslag, men er usikker på om det virker.
Det kan jo være det ligger i "Windows old."
Klik på "C-drev">Åbn. Derved kommer der en liste frem med:

Brugere
PerfLogs
Programmer
Programmer (x86)
Windows

Med lidt held står der så allernederst:
Windows old.

https://support.microsoft.com/da-dk/help/17125/windows-8-restore-files-old-folder-upgrade

Ovenstående er fra Windows 7, så jeg ved ikke helt hvordan det ser ud i Windows 10.

Håber på det bedste.
Avatar billede barth Professor
16. maj 2017 - 14:39 #2
Hej Erik.
Tak skal du ha'. Men hvis Windows old er der. Hvad skal jeg så bruge den til?
Er det for at komme tibage før opdateringen?
Hilsen Hans
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. maj 2017 - 14:52 #3
Jeg mener at man kan trække filerne ud - med filer mener jeg her, dokumenter, musikfiler, billedfiler. De kan evt. lægges over på en ekstern harddisk.

Jeg kan godt sætte mig ind i at det er møgærgerligt, og jeg synes at det er for dårligt at Microsoft sender sådanne opdateringer ud, der generer brugerne på den måde.

Jeg husker udmærket dengang Microsoft nærmest "tvangsinstallerede" Windows 10 på pc´er der kørte med Windows 7. Den hoppede jeg dog ikke på, men fandt et lille program der stoppede den automatiske installation af Windows 10.
Avatar billede barth Professor
16. maj 2017 - 15:11 #4
Hej Erik.

Jeg har ikke noget problem med at sikkerhedskopiere alle mine filer. Det gør jeg til extern harddisk.

Det jeg taler om her, er hele Windows 10 systemet. Hvis jeg skulle få nedbrud, eller blive angrebet med krav om løsepenge.

Hilsen Hans
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. maj 2017 - 15:44 #5
Jeg må desværre være dig svar skyldig.
Men jeg er sikker på der er nogen på eksperten der kan hjælpe dig videre :-)
Avatar billede INK Ekspert
16. maj 2017 - 17:39 #6
Når Windows 10 er installeret og aktiveret, er det knyttet til hardwaren og evt. din Microsoft konto. Du kan altid geninstallere Windows 10 gratis fra Microsoft.
Problemet er dine programmer. Men med licensnumrene kan du selvfølgelig geninstallere i værste tilfælde.
Ifølge hjemmeside er eksempelvis Paragon forberedt for Windows 10, men du skulle måske lige geninstallere/opdatere. Derefter burde du kunne foretage ny systembackup.
Avatar billede Andershoegh Seniormester
16. maj 2017 - 17:52 #7
Hvis du er en kloning af Windows, du efterlyser, syntes jeg den indbyggede funktion i Win 7 og Win 10 fungerer fremragende.Systemimage til ekstern disk og cd til at starte hvis systemet helt svigter

https://answers.microsoft.com/da-dk/windows/forum/windows_10-update/sådan-oprettet-du-et-system-image-i-windows/9f531c40-0a1e-42b0-ac6c-f7648aab7c8d
Avatar billede barth Professor
16. maj 2017 - 21:27 #8
Hej.
Det er jo ikke noget problem at nyinstallere Windows 10. Det jeg ønsker er en komplet kopi af mit system med programmer. Og det har fungeret til nu.
Jeg har faktisk hentet en ny version af Patagonien. Det hjalp ikke.
Anders. Det du skriver. Er det en kopi af mit samlede system med alle programmer?
Hilsen Hans
Avatar billede Andershoegh Seniormester
16. maj 2017 - 22:16 #9
Ja det er en fuldstændig kopi eller kloning af en backup, af alle data,  der er på din pc, der laves først.

Efter gendannelsen er din pc præcis. som da du lavede din backup.

Har tidligere brugt Ghost, Acronis og Paragon.  Men mener at det er spild af penge, når der nu er et indbygget værktøj i Win 7 og Win 10, der kan det samme
Avatar billede Andershoegh Seniormester
16. maj 2017 - 22:21 #10
Bliver du angrebet af virus eller bliver din PC hacket kan man bare gendanne den backup, man har lavet før, man blev ramt af virus eller hacket.
Avatar billede barth Professor
17. maj 2017 - 08:52 #11
Hej Anders.
Tusind tak.
Jeg vil være MEGET glad hvis du kan forklare mig, hvordan jeg laver en system back up med værktøjet i Windows 10. Det vil gøre det meget lettere, og sikkert også bedre. På forhånd tak.
Mange hilsener
Hans
Avatar billede barth Professor
17. maj 2017 - 08:54 #12
Undskyld Anders. Jeg ser nu, at det link du har givet mig indeholder en beskrivelse. Tusind tak. Jeg læser igennem og markerer som løsning.
Avatar billede barth Professor
17. maj 2017 - 13:37 #13
Hej igen Anders.

Ja det slap jeg ikke så godt fra.

Brugsanvisningen holdt ikke helt, men jeg kom ind i sikkerhedskopiering og gendannelse og indstillede den til at gemme på en ekstern harddisk, og satte den i gang.

Men efter lidt tid stoppede den og fortalte, at sikkerhedskopien ikke blev oprettet.

Efter et par forsøg prøvede jeg at formatere harddisken for en sikkerheds skyld. Der er 455 GB ledig plads, så det burde være nok.

Der er et link til administrer plads, men når jeg klikker på det siger den adgang nægtet.

Jeg håber meget du kan hjælpe mig.

Med venlig hilsen

Hans
Avatar billede Andershoegh Seniormester
17. maj 2017 - 15:35 #14
Det lyder lidt på mig som om du har prøvet at sikkerhedskopiere

Vigtig du findet system image.

https://www.youtube.com/watch?v=p6SRbhSNQWw&t=83s
Avatar billede barth Professor
17. maj 2017 - 16:01 #15
Hej. Ja og det kunne jeg ikke.
Nu har jeg set din film, men når jeg i Filhistorik trykker på sikkerhedskopi af systemafbilding for jeg en boks der hedder sikkerhedskopier eller gandan filer, og nedenunder står der Dwer er opstået en intern fejl. Forkert parameter (0x80070057)

????? Hvad kan jeg nu gøre???

Beklager jeg ulejliger dig så meget. Jeg er utrolig glad for, at du vil hjælpe mig.
Avatar billede Andershoegh Seniormester
17. maj 2017 - 17:27 #16
Hvis der tidligere har været Win 7 på din pc:

find kontrolpanel evt. ved at søge med den lup nederst,

find system og sikkerhed

derunder står sikkerhedskopiering og genoprettelse ( Windows 7)

klik der

og  helt til venstre står opret en systemafbildning.
Avatar billede barth Professor
17. maj 2017 - 17:43 #17
Hej igen.
Nu har jeg lavet en fuld formatering af min eksterne hard disk, så nu får jeg ikke fejlmeldingen. Så nu har jeg fulgt din Youtube vejledning og trykket på opret en systemafbilding (det er forhåbentlig rigtig???) og nu er den i gang med at lave en sikkerhedskopi. Så jeg håber og vender tilbage med resultatet. Jeg har tidligere haft W7.
Hilsen Hans
Avatar billede Andershoegh Seniormester
17. maj 2017 - 18:00 #18
Lyder helt rigtigt . Tror ikke du glemmer det igen :-)

Syntes det er et næsten uundværligt værktøj, når man bruger Windows.

Den skal gerne tilsidst spørge om du vil oprette en reparations dvd

Den er også god at have, så man kan reparere Windows, hvis det systemet slet ikke vil starte op
Avatar billede barth Professor
17. maj 2017 - 18:13 #19
Desværre. Nu har jeg prøvet to gange men efter ca. 5 minutter stopper den og jeg får den samme fejlmeddelelse som jeg beskrev under forsøget på sikkerhedskopiering.

Kan jeg gøre noget?
Avatar billede Andershoegh Seniormester
17. maj 2017 - 18:26 #20
sådan volder det ikke problemer på min  som jeg skrev i #16

find kontrolpanel evt. ved at søge med den lup nederst,

find system og sikkerhed

derunder står sikkerhedskopiering og genoprettelse ( Windows 7)

klik der

og  helt til venstre står opret en systemafbildning.

Ellers prøv evt med anden ekstern harddisk
Avatar billede barth Professor
17. maj 2017 - 18:43 #21
Hvor er det pænt af dig Anders.

I mit kontrolpanel har jeg ikke system og sikkerhed.
Jeg har Sikkerhedskopiering og gendannelse (Windows 7).

Det er først da jeg kopierede teksten jeg så der stod Windows 7, så det er åbenbart den jeg har kørt hver gang og fået fejlmeddelelsen.

Burde der står Windows 10? Og kan jeg få den til det?
Avatar billede Andershoegh Seniormester
17. maj 2017 - 18:59 #22
på min står der win 7, da jeg også har haft win 7 installeret.

Det er den, du skal bruge.

Hvis det ikke virker, kan jeg ikke sige om fejlen er på den eksterne harddisk eller i Windows
Avatar billede barth Professor
17. maj 2017 - 19:09 #23
Hej igen Anders.

Som sagt får jeg hele tiden efter lidt tid fejlmeddelelse. Den siger:

Sikkerhedskopieringen mislykkedes.

Der opstod en fejl ved forberedelse af sikkerhedskopiafbildingen af en af diskenhederne i sikkerhedskopiopsætet. (0x807800C5)

Flere oplysninger:
Der kan ikke opnåes adgang til den sikkerhedskopieringsenhed der er oprettet forbindelse til.
Forsøg handlingen igen. (0x8078004F)

Giver det mening for dig, og har du et råd. Jeg ville jo så gerne have det til at virke.
Avatar billede barth Professor
17. maj 2017 - 19:31 #24
Nu har jeg prøvet med en anden harddisk med mere end 500 GB kapacitet.

Desværre med samme resultat. Surt. Håber på hjælp.

Hilsen Hans
Avatar billede Andershoegh Seniormester
17. maj 2017 - 19:36 #25
Der er åbenbart mange der får den fejl

Nej det giver ikke rigtig mening. Det  er i i Windows og ikke den eksterne harddisk er et problem.

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows8_1-files/window-system-image-backup-fails-error-code/7ff836a5-7ec9-40bf-aeec-ed420017b7bd
Avatar billede Andershoegh Seniormester
17. maj 2017 - 19:44 #26
http://www.thetech52.com/how-to-fix-backup-error-0x807800c5-in-windows-10/

og dette ville jeg ikke selv turde rode med

Surt at det ikke lykkedes.  Men det sker jo når der er Windows  :-)
Avatar billede barth Professor
17. maj 2017 - 19:48 #27
Så du mener ikke jeg kan gøre andet end at prøve en gang imellem, og håbe på, at Microsoft er opmærksom på problemet og laver en løsning?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. maj 2017 - 19:49 #28
Har ikke nærlæst tråden.
Men er det når du forsøger at oprette nyt image eller gendanne til før Creators Update  af Win 10 du får fejl?
Avatar billede INK Ekspert
17. maj 2017 - 19:55 #29
Hvilken version af Windows10 kører du? Jeg kører 1703 og det virker fint med en systemafbildning. Du kan selv fremskynde denne opdatering ved at anvende værktøjet fra Microsoft, se her
http://www.mobilsiden.dk/nyheder/windows-10-creators-update-ude-sadan-far-du-opdateringen-nu,lid.37943/
Avatar billede Andershoegh Seniormester
17. maj 2017 - 20:33 #30
Nej

Jeg syntes, du gjorde en rigtig god indsats og er glad ved at nogle der har mere forstand på windows end  jeg, nu tager over :-)
Avatar billede Andershoegh Seniormester
17. maj 2017 - 20:45 #31
220661 og ink

læs lige #23

De fejlmeldinger får bath, når han prøver at oprette et sytem image
Avatar billede 220661 Ekspert
17. maj 2017 - 20:57 #32
Tak Anders :-)
Det jeg tænker er at man hvis det er muligt, at prøve at rulle tilbage på et ældre image fra før Creators Update, og se om det så vil oprette nye image filer.
Avatar billede barth Professor
17. maj 2017 - 20:57 #33
Tak alle. Jeg ved ikke hvilken version jeg kører, men jeg har hentet creators update.

Det jeg forsøger er at lave en sikkerhedskopi af systemet. Som Anders skriver beskrevet i #23

Jeg ser nu det er version 1703 så den er vel fuldt opdateret.?? Men alligevel har jeg problemerne.

Håber på hjælp.
Avatar billede INK Ekspert
17. maj 2017 - 23:02 #34
Ser nu efter ny gennemlæsning, at du kører Win10-CreatorsUpdate. Så det er seneste version. Ser du også har forsøgt med 2 forskellige eksterne HD.
Som #20 Andershoegh skriver går du i Indstillinger - Opdatering og sikkerhed - Sikkerhedskopiering - gå til Sikkerhedskopiering og gendannelse (Windows7) - Opret en systemafbildning - Vælg disk (kontroller at drev er det korrekte og ikke en partion på det interne HD) - gå i gang.
Hos mig kører det, men jeg kan selvfølgelig ikke få adgang mens kopieringen foregår.
Må desværre melde pas, såfremt dette ikke lykkes for dig.
Avatar billede barth Professor
18. maj 2017 - 08:48 #35
Hej Ink.

Desværre. Jeg har hver gang gjort som du foreslår. Jeg går dog ind i filhistorik, For neden til venstre klikker jeg på sikkerhedskopi og systemafbildning, og herefter på opret en systemafbilding. Angiver harddisken og starter. Men efter relativ kort tid går den i stå med den fejlmeddelelse jeg beskriver.
Surt. Men alle skal have tusind tak for hjælpen. Jeg håber en Windows update løser problemet, for der er jo øjensynlig andre end mig der har problemet.
Avatar billede barth Professor
20. maj 2017 - 19:26 #36
Desværre. Det lykkedes ikke. Det lader til, at andre har amme problem. Så jeg satser på en opdatering, der løser problemet.
Men I der har hjulpet skal have tusind tak.
Det er så imponerende med al den hjælp.
Så jeg lukker sagen nu og håber. Tak. ?