Avatar billede c.aa.t Nybegynder
24. august 2001 - 08:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hvordan Printer man linjeskift????

Hej! Jeg er en nybegynder inden for VB, og jeg arbejder med et opgavestyrings program! Mit problem er, at jeg printer ud fra en access97 database, og jeg bruger VB5! Problemet er at når jeg skal printe en linje ud, der er længere en papiret er, så fortsætter den bare med at skrive ud for papiret! Den skulle skifte linje!!

Hvordan gør man det??? Jeg er ved at køre træt i det... Bare pga. sådan en lille dum fejl!!
Avatar billede nordclc Nybegynder
24. august 2001 - 09:20 #1
Jeg tror det nemmeste er, at du indstiller din printer til \"autolinefeed\"! Så håndtere printeren linieskift.

Fortvivl ikke, udskrift er noget af det sværeste og man kan virkelig løbe surt i det. Vælg den nemme løsning \"autolinefeed\".

//Claus
Avatar billede c.aa.t Nybegynder
24. august 2001 - 10:12 #2
Hvordan gør man det?? Inde i printer egenskaber?? eller....??
Avatar billede nordclc Nybegynder
24. august 2001 - 10:16 #3
Hvilken printer har?
Printer du direkte til porten, så er det fysisk på printere det skal instilles.
Printer du gennem Windows så er det i egenskaber det skal indstilles.
Avatar billede c.aa.t Nybegynder
24. august 2001 - 10:18 #4
Min printer er en Hp Laserjet 4100 PCL6
Den står som netværks printer og jeg printer hvistnok igennem windows, ved hjælp af mit program
Avatar billede nordclc Nybegynder
24. august 2001 - 10:22 #5
OK, men så må du prøve dig frem. Først i <egenskaber> og hvis det stadig ikke virker, så fysisk på printeren.

//Claus
Avatar billede c.aa.t Nybegynder
24. august 2001 - 10:25 #6
ved du hvad det hedder på dansk??
Avatar billede nordclc Nybegynder
24. august 2001 - 10:26 #7
Direkte oversat: \"Automatisk linieskift\"
Avatar billede c.aa.t Nybegynder
24. august 2001 - 10:31 #8
Det prøver jeg lige og så skriver jeg lige tilbage igen! Mange tak for hjælpen!!

Hilsen Claus
Avatar billede c.aa.t Nybegynder
24. august 2001 - 10:54 #9
Den er 10-4!! Mange tak

Hilsen Claus
Avatar billede nordclc Nybegynder
24. august 2001 - 10:55 #10
;o) Godt det virker. Forsat god fornøjelse med VB.