Avatar billede ringberg Novice
02. maj 2017 - 11:05 Der er 7 kommentarer

formel hjælp

Hej Alle

Jeg har et excel ark, som jeg har oprettet som et gant kort til projektledelse  med arbejdsopgaver, hvor jeg desværre har fået slettet min formler.

Det jeg gerne vil have er følgende
Jeg taster uge nummer under feltet planlagt start f.eks 1 og  4 under plan varighed, hvilket betyder at opgaven starter i uge 1 og skal vare i 4 uger, så er det jeg gerne vil lave en formel i mit ark, hvor at den under uge 1 henne i perioden udfylder felterne med en markerings farve for planlagt opgave. denne farve har jeg lagt i felt J3 ( har indsat det som x her i eksemplet, det som jeg gerne vil have den til at gøre) og ligeledes vil jeg gerne i samme formel have med hvis nu at start tidspunktet bliver rykket og jeg taster et f.eks 2 i feltet faktisk start og 5 i faktisk varighed at det så ændre til en anden farve som jeg har i felt J4, og ligeledes kan jeg sætte en procentsats i feltet fuldført og afhængig af felterne faktisk start og faktisk varighed markere det så planen med en 3 farve fra felt J5

Håber i forstår mit spørgsmål og der er nogen som herinde har et bud på formel eller om det er en betinget formatering.
PLAN    PLAN        FAKTISK    FAKTISK
START    VARIGHED    START    VARIGHED    FULDFØRT
                                                                PERIODER
UGE    UGE                19    20    21    22    23    24    25    26    27    28
                    1    2    3    4    5    6    7    8    9    10
                    XXXXXXXXXXXXXXX

Hilsen Helle Ringberg
Avatar billede ebea Ekspert
02. maj 2017 - 11:23 #1
Når du vil have felter udfyldt med farve, så er det som udganspunkt, under Betinget Formatering.
Men at lave en formel til formålet, ud fra din beskrivelse, kræver næsten at du uploader et eksempel på det Ark du har, da der er flere ting som indgår i betingelsen for at udfylde med farve!
Du kan evt. bruge www.dropbox.com  til at uploade din fil.
Avatar billede ringberg Novice
02. maj 2017 - 11:51 #2
Hej Ebea
Jeg vil rigtig gerne uploade min fil, men hvor ligger jeg den henne på ww.dropbox.com og laver jeg så bare et link til der hvor jeg ligger det i dropbox herinde

Hilsen Helle
Avatar billede jakobdo Ekspert
02. maj 2017 - 13:16 #3
Hvis du har dropbox på din computer, så kan du smide filen i din dropbox og højreklikke på filen, så burde du have: Dropbox -> Kopier link (eller lign, er usikker på ordlyden)
Avatar billede ringberg Novice
02. maj 2017 - 13:23 #4
Hej Igen

Min dropboks er fyldt op og så skal jeg købe mere plads selvom jeg sletter filer i boxen så kan man ikke dele et andet sted

Hilsen Helle
Avatar billede jakobdo Ekspert
02. maj 2017 - 13:25 #5
Måske noget ala: https://uploadfiles.io/
Avatar billede ebea Ekspert
02. maj 2017 - 13:42 #6
#4  -  Hvis din gratis Dropbox er fyldt op, så slet nogle af de filer du har liggende, og upload filen. Linket kommer automatisk i din udklipsholder, når du smider den i Dropbox, og du kan så her på Eksperten blot trykke på Ctrl+V i din kommentar, for at indsætte linket.
Avatar billede Mads32 Ekspert
02. maj 2017 - 17:28 #7
Hej ringberg

Jeg har tidligere vist et lille eksempel til inspiration.

Det indeholder ikke alle dine ønskede funktioner, med faktisk start og slut, og heller ikke visning af udført del.

Se om du kan arbejde videre med eksemplet.

https://www.dropbox.com/s/skku0a7afoxrvpy/25jan_tidsskema.xlsx?dl=0