Avatar billede huddie Professor
13. april 2017 - 22:53 Der er 6 kommentarer

Blæktyper til bl.a. en Epson

Hej!

Jeg har set at man nu kan få en printer(med scanner) hvor man i stedet for at skifte en farvepatron, så kan man nu få dem hvor man køber den flydende blæk og man derved fylder op.

Er det bedre? Har nogen erfaring med den type printere?

Min nuværende printer(der dog ligger stiller p.g.a. manglende blæk) blev pludselig for dyr i drift da den begyndte at lave striber i mine prints og det kostede en masse blæk når jeg skulle lave dyserensning. Der gik ca. 1/4 eller ½ af alle farverne inden den måske var klar. Dog var der jo ikke lige meget i de forskellige patroner, så nogen nåede at blive tømt fra gang til gang og sådanne patroner er ikke billige når man bruger meget af blækken på bare at få den til at virke.
- derfor ovenstående spørgsmål.

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Jesper Kragh
Avatar billede bent-mark Juniormester
14. april 2017 - 10:02 #1
Hvis du bruger din printer meget så vil det uden tvivl være mange penge at spare, da du jo så kan købe blæk i litter vis til små penge.
Men testen af disse printere viser striber i billeder vist nok fra fremtrækket, men det er vist et problem mange har med nogle Epson
Avatar billede huddie Professor
14. april 2017 - 18:44 #2
Det der hvor man fylder printerblæk i (+ scanner) findes det på andre printer mærker end Epson, som er måske er bedre?
- uden den nødvendigvis er den dyreste model.
Avatar billede bent-mark Juniormester
15. april 2017 - 11:38 #3
Ja Canon har også nogle men de sælges endnu ikke i Europa, Epsons høje pris skal ses som en kompensation for den manglende indtjening på de efterfølgende blækpatroner.
Avatar billede huddie Professor
15. april 2017 - 12:30 #4
Okay, det blev jeg desværre ikke meget klogere på. Så jeg prøver at spørge på en anden måde.
Hvis du stod for at skulle købe en god printer til en middel pris, hvilken vil du så købe?
Du har fritslag på alle hylder hvad gælder mærker, grunden til jeg nævnte Epson er fordi det er det mærke jeg senest har brugt og den jeg havde set med de der blækpåfyldnings beholdere.
Avatar billede bent-mark Juniormester
18. april 2017 - 22:23 #5
Hvis ikke det er til at printe billeder der er hovedformålet købet så ville jeg da klart købe den med de store beholdere, der skal ikke købes ret mange blækpatroner inden den nye er tjent ind.
Avatar billede huddie Professor
18. april 2017 - 22:51 #6
Jeg vil jo gerne have mulighed for at printe billeder og især grafik ( + tekst) ud. Hvad jeg printer mest ud af ved jeg ikke, da det kan være lidt forskelligt. Derfor tør jeg ikke bare låse mig fast på at det primært er tekst jeg vil printe ud.