Avatar billede haki Mester
12. april 2017 - 21:44 Der er 12 kommentarer

Gratis Antivirus program

Hej
Er der nogen, der har et forslag om en god gratis antivirus program?
I forvejen tak for hjælp
Mvh
Avatar billede posten Ekspert
13. april 2017 - 06:26 #2
du fortæller jo intet om at du kører 64/32 bit men går udfra du bruger windows her er en 32 bit af avg som jeg bruger : http://filehippo.com/download_avg-antivirus-free/download/29c8c21b99dd96b2b0867a2b3f758006/  men du bruger nok en 64 bit så den er her : http://www.filehorse.com/download-avg-antivirus-64/download/ men selv om den er beskrevet på engelsk kommer den frem som dansk held og lykke
Avatar billede Uvanga Ekspert
13. april 2017 - 09:03 #3
Avatar billede Fjotte Seniormester
13. april 2017 - 09:55 #4
Jeg bruger Avast
https://duckduckgo.com/?q=avast+free+antivirus&atb=v54-4__&ia=web

det synes jeg er godt og så har jeg nogle cleaner programmer til at rense ud

https://www.piriform.com/ccleaner/download
https://www.malwarebytes.com/adwcleaner/
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2017 - 10:20 #5
#3 Hvilke tests underbygger resultatet af denne side??
Nr 1,2 og 4 har jeg aldrig hørt eller læst om
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2017 - 10:24 #6
Personligt har jeg tilto til dette firma der laver uvildige tests af AV programmer:
https://www.av-comparatives.org/
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2017 - 13:29 #7
Bitdefender er en af de allerbedste programmer på området.
De skriver, at deres gratis udgave har Real-time Protection, og det er der vist ingen andre som har?  Og det giver jo en større sikkerhed.
https://www.bitdefender.com/solutions/free.html

En vurdering  af pro kan ses på linket fra #6
https://www.av-comparatives.org/
Avatar billede 450025 Ekspert
14. april 2017 - 02:48 #8
Mange gode foreslag her noe som ikke er nevnt  er Windows Defender, det følger med  Win 10 bruker det selv enkelt helt greit Gratis og bruke passer stort sett seg selv, vil du ta en skanning, sett igang da vel opp til deg.

I tillegg bruker jeg Malvarebytes betalt versjon anbefales det er mitt valg, dem jobber fint sammen passer seg selv god Support fra Malvarebytes har bare hatt bruk for dem en gang, hadde lastet ned et program og få slettet det var umulig bare å glemme det Malvarebytes dem ga seg ikke før oppgaven var løst.

Den fås i som Fri også men om den fungere like godt det vet jeg ikke, jeg har ikke noen plager i hele tatt, prøv Fri først da får du ikke Support hjelp ok, flere av dem andre nevnt her inne er nok Bra, ønsker du dem så sett i gang for du får et evig mas om kjøp hele tiden ver klar over det, AVG er verst den hater jeg både som betalt og enda mer som fri..
Lykke til.
Arne fra Thailand.
Avatar billede KennethLykke Mester
14. april 2017 - 12:14 #9
Jeg har tidligere brugt Avast, som jeg for det meste var tilfreds med. Dog, så oplevede jeg at især dens browser-plugins tog en del ressourcer. Jeg har derfor (efter den gratis prøveperiode) valgt at købe mig til Bitdefender, som jeg er rigtig glad for. Den kører hurtig, fanger meget mere end gratis-programmerne, og jeg oplever ikke at den stjæler ressourcer på samme måde som fx Avast (har også prøvet AVG, der var endnu værre...).

Det betyder selvfølgelig at man skal op med lidt penge, men hvis alternativet er diverse malwares og det der er værre kan det måske betale sig at overveje det alligevel. Vil du virkelig ikke betale for det, så er der vist også en gratis-version.
Avatar billede 450025 Ekspert
14. april 2017 - 12:53 #10
Er ikke uenig med  KennethLykke noen liker Mora noen liker dattere hvem som er best er opp til en selv å avgjøre, nu valgte jeg Defender Gratis, den er ok og merker at de blir bedre også etter hvert, enkel og krever lite resurser også.

For meg problem fri og du spurte om noe Gratis ok. Prøv Malvarebytes Gratis også spandere en øl på deg selv nyt livet.
Så kan du komme igjen om du er misfornøyt, var jeg deg ville jeg kjøpt den tvert, tar lite resurser og lett å bruke også, du har råd til det.
Atanativ kast dataen da vel?

Arne.
Avatar billede TTA Seniormester
30. april 2017 - 14:05 #11
Jeg kan i hvert fald godt fraråde brugen af Avast.

Medmindre du er glad for programmer, der går i "svarer ikke"-tilstand, en skærm der fryser og ubegribeligt langsomt internet-browsing og websider, der konstant går ned.

Især ens internethastighed og i det hele taget brug af internettet bliver hårdt ramt, når Avast først skal tjekke om siden er ok. I ca. 1 ud af 3 tilfælde crasher internetadgangen totalt og ctrl+alt+del er eneste vej ud af det.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. april 2017 - 19:01 #12
Hopper af her på grund af manglende interesse fra spørger