Avatar billede Philip Juniormester
07. april 2017 - 21:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fullrate Sagem F@st 3686 AC forbindelses problem

Hej eksperter.

Jeg har problemer med at få internet forbindelse på min nye Sagem F@st 3686 AC router (kabel-tv). I dag (7/4) var etablerings datoen for mit bredbånd hos Fullrate, men det er stadig ikke lykkedes mig at få internet forbindelse. Jeg ved ikke om det er TDC der har problemer, eller om det er mig.
Jeg har prøvet følgende:

- Resette routeren.
- Skifte routerkabel og signalfordeler.
- Tjekket om alt sidder og passer som det skal.
- Gjort alt hvad Fullrate's guides har noteret (bortset fra at bestille en teknikker).


Det eneste der falder mig ind er at det muligvis er selve stikket i min væg der ikke virker. Det virkede for omkring halvandet til to år siden, så jeg vil mene at det burde virke fint stadig.
Udover det er jeg blank.


Tak på forhånd.
Avatar billede INK Ekspert
07. april 2017 - 22:54 #1
Hvilke lys på routeren er tændt? Er der lys i @?
Hvad sker der når du logger på:
aktiver.mitwi .dk
Hvis der ikke i løbet af en halv times tid kommer lys i @, så er der næppe hul igennem.
Avatar billede Philip Juniormester
07. april 2017 - 23:12 #2
Der er lys i power, download (lyset blinker), ETH, og WiFi. Der er intet lys i @.
Når jeg prøver at logge på aktiver.mitwifi.dk får jeg "There is no internet connection".
Jeg har i løbet af dagen ventet alt fra 10 minutter til 1 time, uden held.

Er det selve stikkontakten der er ødelagt?
Avatar billede INK Ekspert
08. april 2017 - 07:06 #3
Er der tv signal på stikdåsen? Prøv om dit fjernsyn virker på samme stik (forudsætter selvfølgelig du også har kabeltv ?)
Har du andre tv-stik i boligen? I så fald så prøv at koble routeren på der.
Der er 2 muligheder. Fullrate har ikke åbnet for internetsignal - ring og spørg.
Kabelforbindelsen internt i boligen er defekt.
Avatar billede Philip Juniormester
08. april 2017 - 10:06 #4
Hvis du mener udgang til TV signal så ja. Jeg har ikke TV, det er udelukkende et bredbånd via kabel-tv.
Jeg har kun det ene kabel-tv stik, udover det har jeg et telefonstik.

Jeg har tidligere haft kabel-tv gennem samme stikdåse, så jeg ved med 100% sikkerhed at det har virket før. Uanset hvad ser det ud til, at jeg bliver nødt at kontakte Fullrate.

Mange tak for hjælpen.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester