Avatar billede hans01 Forsker
07. april 2017 - 11:00 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

bedste mobil aftale i udlandet

Jeg skal opholde mig 2 måneder i Italien til sommer, og i den periode er jeg nød til at ringe til dk, ca 3 timer om dagen, jeg søger derfor en løsning hvor jeg kan benytte mig af min mobil og ringe til fastnet telefoner i dk.. kan nogen hjælpe
Avatar billede claes57 Ekspert
07. april 2017 - 11:26 #1
3 https://www.3.dk/abonnementer/ tag PLUS - FRI TALE til 95kr.
der er ikke data med overhovedet, men det har du heller ikke nævnt.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. april 2017 - 11:31 #2
ups - 3 dur ikke " i maks. 30 sammenhængende dage".
telia har maks 45 dage over en 3 mdr periode.
Avatar billede milter Ekspert
07. april 2017 - 14:49 #3
Hvad med Skype Kredit, evt. sammen med et italiensk SIM-kort?

https://secure.skype.com/da/calling-rates?wt.mc_id=legacy&expo365=bundled
Avatar billede claes57 Ekspert
07. april 2017 - 15:35 #5
med Skype, så skal man vel have et data-abonnement? I den anden ende vil de ikke opdage det, men Skype skal køre som app for at folk kan ringe til en.
Avatar billede milter Ekspert
07. april 2017 - 17:10 #6
@ claes57, #5.

Det er derfor, jeg foreslår et italiensk abonnement med SIM-kort. Min kone er fra Irland, og hun taler ofte med venner og familie derovre via Skype med det abonnement, der tidligere hed SkypeOut, nu Skype Credit. Det har virket forbilledligt gennem 12 år. Hun ringer både til mobiltelefoner og fastnettelefoner. Nogle af dem har selv Skype, andre ikke.

Vi er selv derovre fire til fem gange årligt og bruger vores irske abonnementer, når vi er derovre. Når vi er herhjemme, og nogen derovre vil tale med os, ringer de først til vores fastnet eller hendes eller min mobil, og derefter ringer vi dem op fra Skype.

For at gøre det hele lettere, købte jeg i 2007 (eller var det 2008?) en Linksys CIT400, så vi slap for al bøvlet med at skulle bruge computeren. Den virker stadig perfekt, og brugen af Skype har gjort, at der er blevet råd til mange flasker vin gennem tiden :-)
Avatar billede hans01 Forsker
08. april 2017 - 05:56 #8
God morgen til jer begge..

Kunne jeg ikke så bare købe et TELIa kort og et 3 kort, så er jeg dækket ind?

@Claes, du taler om et Telia abonnement, med de abonnementer jeg kunne finde dækkede kun norden og Baltikum, kan du ikke lægge et link?
Avatar billede claes57 Ekspert
08. april 2017 - 07:14 #9
Telia har en roam like home pakke på de større abonnementer. https://www.telia.dk/privat/underholdning/roamlikehome/roam-like-home-europa/
Og altså 45 dage maks.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. april 2017 - 07:19 #10
Bemærk, at det hos Telia er en tillægspakke så de 200kr er oveni den pakke du skal have først, så du lander omkring 500kr/md
Avatar billede hans01 Forsker
08. april 2017 - 07:57 #11
God morgen Claes

Det lyder nu stadigt som en god aftale, sidste år ringede jeg fra en Italiensk fastnet telefon, og det kostede kr. 500 for en uge..

Tusind tak for hjælpen