Avatar billede PoWeD Praktikant
04. april 2017 - 19:08 Der er 6 kommentarer

Update af bios

Hej.
Efter jeg lagde et nyt grafikkort(gtx 1060) i min pc, gad den ikke starte og var stuck i selve bios menuen..Den bibber 2 gange og genstarter derefter og det gør den indtil jeg tager strømmen fra den.

Efter lidt research, fandt jeg ud af det var mit bundkort/bios, som ikke var opdateret. Min version er fra 2012 og den nyeste er fra 2013, så der ligger mistanken.
Jeg har downloadet selve updaten ned på et usb stik, hvorefter jeg vil updatere bios, via usb stikket...

Her kommer mine problemer:
1. For at kunne vælge usb-stikket via bios, skal man ind på noget der hedder ''Start Easy Flash''. Den er der ikke...
2. Hvis jeg starter computeren normalt med usb stikket i uden at gå ind i bios skriver den ''Invalid or damaged bootable partition'' hvorefter jeg bliver nød til at slukke og tænde igen.
3. I følge hjemmesiden hvor driveren ligger, skal filen udpakkes på skrivebordet, hvorefter man skal trykke på flashen og så kører det af sig selv og det virker heller ikke...

-Hvordan opdaterer jeg så min bios??!?!

Jeg har nu brugt 3 timer på overstående problemer og synes ikke, jeg kommer nogle vegne...håber i kan hjælpe mig :)

http://www.medion.com/gb/service/_lightbox/treiber_details.php?did=12218&hgt=14127

-I7-3770k
-GTX 1060 6gb
-8 gb ram
-450W Strømforsyning
-Windows 7
Avatar billede milter Ekspert
04. april 2017 - 19:53 #1
Jeg tvivler på, dit problem skyldes BIOS. Hvad har fået dig til at tro det?

Virker computeren med dit gamle grafikkort, og hvad er det for et kort? Og hvilken Medion computer har du?
Avatar billede PoWeD Praktikant
04. april 2017 - 20:21 #2
Min strømforsyning er jo 450W og grafikkortet kræver mindst 500W, men tvivler på da det er det..
Havde læst det på diverse forums og youtube kanaler.. ;)

Computeren virker upåklageligt med mit gamle grafikkort. Gammel stationær fra 2012.
Avatar billede milter Ekspert
04. april 2017 - 20:40 #3
Jeg læste andetsteds, at dit grafikkort minimum skulle bruge en 400W strømforsyning. Strømforsyninger er ikke alle lige effektive, dvs. en strømforsyning af god kvalitet på 450W kan være ok, medens en anden dårlig, også 450W, ikke vil være tilstrækkelig.

Jeg vil ikke lægge hovedet på blokken for det, men jeg er næsten sikker på, problemet er din strømforsyning.
Avatar billede milter Ekspert
04. april 2017 - 21:05 #4
Jeg har lige kigget lidt på strømforbruget på din GTX 1060, og det er faktisk ikke så slemt.

Du har vel fulgt installationsvejledningen?

http://www.nvidia.com/content/geforce-gtx/GTX_1060_User_Guide.pdf
Avatar billede PoWeD Praktikant
04. april 2017 - 21:37 #5
Vejledningen er fulgt efter forskrifterne... På emballagen står der minimum 500w og da min strømforsyning er fra 2012 og på 450w(Ringe kvalitet) vil jeg starte med at skifte til en lidt større.. synes bare det er underligt at den kommer til bios og så ikke længere..
Tak for svarene skal nok vende tilbage med en melding :))
Avatar billede milter Ekspert
04. april 2017 - 22:15 #6
Velbekom. BIOS kører på batteri og checker, at alle nødvendige dele i computeren virker, før hele maskineriet sættes i gang. Hvis en af delene ikke virker, hører du en kombination af korte og lange beeps, og ud fra BIOS-fabrikantens oplysninger om dem kan du så finde frem til, hvilken del der svigter.

https://www.lifewire.com/bios-basic-input-output-system-2625820