Avatar billede martens Guru
29. marts 2017 - 22:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

if me.feltnavn = en masse tekst med mellem & "" Specieltegn then .....

Jeg sidder lige med noget, der driller meget..

Jeg skjuler tekstbokse som default, men der er kriterier for at få dem vist..

Eksempelvis skal feltet DATO vises på en formular, hvis eksempelvis følgende er opfyldt :
if me.subject =
<div><font size=5 color="#FFC20E" style="BACKGROUND-COLOR:#000000"><strong>&nbsp;&nbsp;B l o c k b o o k e t &nbsp;- s k a l &nbsp;&nbsp;o m s y n e s </strong></font></div>  THEN me.datoselector.visible=TRUE
End if
-----
Den LANGE streng med "" og specialtegn vil ikke virke, selvom den bliver sat i " " anførselstegn først og sidst..

Any Clues Anybody ?

mvh martens
Avatar billede terry Ekspert
30. marts 2017 - 11:32 #1
The problem is because you have " in the string.

Normally you can get around this by changing the single " to double ("")

IE
if me.subject =
"<div><font size=5 color=""#FFC20E"" style=""BACKGROUND-COLOR:#000000""><strong>&nbsp;&nbsp;B l o c k b o o k e t &nbsp;- s k a l &nbsp;&nbsp;o m s y n e s </strong></font></div>"  THEN me.datoselector.visible=TRUE
End if

But because me.subject is coming from a table I*m not sure of the best way to solve it.
Avatar billede terry Ekspert
30. marts 2017 - 11:38 #2
Try displaying the text in a msgbox after changing all " to ""
You can see that they are displayed as single "

MsgBox "<div><font size=5 color=""#FFC20E"" style=""BACKGROUND-COLOR:#000000""><strong>&nbsp;&nbsp;B l o c k b o o k e t &nbsp;- s k a l &nbsp;&nbsp;o m s y n e s </strong></font></div>"
Avatar billede terry Ekspert
30. marts 2017 - 11:47 #3
This actually seems to work

txt = "<div><font size=5 color=""#FFC20E"" style=""BACKGROUND-COLOR:#000000""><strong>&nbsp;&nbsp;B l o c k b o o k e t &nbsp;- s k a l &nbsp;&nbsp;o m s y n e s </strong></font></div>"

If Me.Subject = txt Then
....
End If
Avatar billede terry Ekspert
30. marts 2017 - 15:45 #4
Dim txt as String ;-)