Avatar billede cybermike Nybegynder
20. januar 2000 - 08:34 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

IRC Server på Linux

Er der nogen der ved hvordan man laver/installerer en IRC server på linux!
Avatar billede svindler Nybegynder
20. januar 2000 - 09:43 #1
Avatar billede mnemonic Nybegynder
20. januar 2000 - 21:44 #2
Jeg har prøvet den der hedder Cyclone.. Den var da rimelig nem at installere ..

Den kan vidst findes på : http://apps.freshmeat.net/download/916812175/

ellers kan man finde tonsvis af ander på www.freshmeat.net

Regards Mnemonic..
Avatar billede cybermike Nybegynder
21. januar 2000 - 08:19 #3
Jeg henter dem ned og prøver dem, den bedste får de 60 point. Jeg vil stadig gerne have flere adresser.
Avatar billede svindler Nybegynder
21. januar 2000 - 11:40 #4
Avatar billede svindler Nybegynder
21. januar 2000 - 11:49 #5
Avatar billede cybermike Nybegynder
24. januar 2000 - 10:11 #6
Den første ville efter 3 timer stadig ikke fungere, den næste var en Tar/Gz fil og dem kan jeg ikke finde ud af at installeret!

Jeg prøver nogle af de nye!
Avatar billede cybermike Nybegynder
24. januar 2000 - 10:13 #7
Det tredie forslag er det samme som det første!
Avatar billede cybermike Nybegynder
24. januar 2000 - 10:15 #8
ang, tredie svar, så prøver jeg at hente nogle af dem ned. Og se om jeg kan få noget til at virke.
Den som har foreslået den server jeg får til at virke får alle 60 points!
Avatar billede mnemonic Nybegynder
25. januar 2000 - 09:34 #9
Arg !! Hvis du ikke kan finde ud af at installere tar.gz filer, så må du til at læse min fine ven.

brug kommandoen tar zxpf filnavn.tar.gz til at pakke ud, og så læser du eller README eller INSTALL filen, for at kompile.. Hvis ikke engang du gider det, så kan du vidst godt glemme at køre Linux.
Avatar billede cybermike Nybegynder
25. januar 2000 - 10:04 #10
Compilering er ikke problemet, problemet er(var) at jeg ikke kendte udpaknings programmet. I aftes fandt jeg en bog på nettet der forklarede det.
Avatar billede mnemonic Nybegynder
25. januar 2000 - 10:43 #11
Har du fundet ud af det nu så ?
Avatar billede cybermike Nybegynder
25. januar 2000 - 12:22 #12
Jeg har linux derhjemme og lige nu er jeg i skole, når jeg kommer hjem forsøger jeg, jeg tror nok jeg kan finde ud af det, ellers opretter jeg et spørgsmål om det her på eksperten!
Avatar billede cybermike Nybegynder
28. januar 2000 - 11:11 #13
Nope, intet virker.

Jeg kan ikke bakse den igang, den svarer godtnok på porten, men svarer ikke på nogle kommandoer!
Avatar billede razo Nybegynder
31. januar 2000 - 10:03 #14
Gå ind på www.freshmeat.net og søg på "irc" ! Så skal du nok finde en masse IRC servere :)
Avatar billede midiman Nybegynder
19. februar 2000 - 16:46 #15
Prøv at installere UnrealIRCd ... Den er nem at installere og fungerer suverænt ...

http://toybox.flirt.org/~cmunk/unreal/
Avatar billede cybermike Nybegynder
21. februar 2000 - 08:17 #16
Jeg kigger på UnrealIRCd, men er der ingen der har en RPM fil.

Sidst jeg forsøgte at installerer en tar fil endte det med at linux kravlede ud af bagdøren og jeg måtte installere hele skidtet forfra!
Avatar billede midiman Nybegynder
21. februar 2000 - 08:57 #17
RPM'er er uoptimerede program-versioner ... Du får et bedre resultat, hvis du selv sætter det op/kompilerer det ...
Avatar billede cybermike Nybegynder
21. februar 2000 - 14:39 #18
midiman>Det ved jeg selvfølgelig men jeg skal bare bruge serveren til at lave mit eget chat program og ikke mere, så det er mig ligegyldigt hvor optimeret serveren er.
Så en RPM havde været udemærket!
Avatar billede midiman Nybegynder
22. februar 2000 - 07:59 #19
hvis du mener du selv kan lave dit eget chat program til linux, så ka det fandme ik være særligt svært for dig at installere en ircd fra tgz fil ...
Avatar billede cybermike Nybegynder
22. februar 2000 - 12:29 #20
Programmet skal skrives i Perl.
Og jeg kan godt finde ud af at installere tgz filer, jeg havde bare problemer med den forige IRCD jeg installerede´.
Avatar billede streak Nybegynder
19. juni 2000 - 12:54 #21
hmm....

Hvordan får man det her lort til at virke ?? Er der nogen der kan give en "lille" tour ?? Nu har jeg siddet i flere timer og prøvet på at få min ircd i luften. Men uden held....... hjjæææææææælpppp....
Avatar billede cybermike Nybegynder
21. juni 2000 - 01:44 #22
streak>Jeg har opgivet foretagnet....jeg lavede et chat program om brugte filer på harddisken til at opbevare chat linierne i.

Og jeg lukker dette spm nu, fordi jeg ikke har noget at bruge det til.

Jeg har siden jeg oprettede dette spm fået noget mere viden om linux, og jeg vil nok anbefale dig at få fat i en RPM som kan lave det hele for dig. For det første skal serveren skrives ind i en service fil, så skal den skrives ind i init.d for at starte den automatisk når man booter, så skal alle filer have bestemte rettigheder......som sagt jeg opgav(hvilket jeg sjældent gør) men jeg havde brug for at min Linux server kørte stabilt (uden skærm+keyboard) så jeg ville ikke tage nogle chancer.

CASE CLOSED 21-6-2000