22. marts 2017 - 11:49 Der er 7 kommentarer

brænding af cd

Hvordan downloader jeg et brændingsprogram?
Jeg har et på min computer og har brændt en cd, men der er ikke en lyd på når jeg afspiller på min cdafspiller.
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2017 - 11:56 #1
Der er flere gratis brænder programmer på nettet f.eks. denne:
https://cdburnerxp.se/
Avatar billede eurositi Ekspert
22. marts 2017 - 12:02 #2
(Du har selvfølgelig tjekket, at der er lyd på alle andre CD'er, du forsøger at afspille?) Ser det ud til, at alle numrene ligger på CD'en, når du lægger den i en afspiller, eller er der kun ét eller slet ingen numre i displayet?

Nu ved jeg ikke, hvilket program, du har brugt, eller hvilket styresystem, du bruger, men Windows Media Player kan stadig bruges til formålet: https://www.youtube.com/watch?v=Revp5bMfeK8
I de nyeste udgaver skal du muligvis hente Microsofts Media Feature Pack for at få Windows Media Player: https://www.microsoft.com/da-dk/download/details.aspx?id=48231

Der findes derudover CDburnerXP, Burnaware Free og sikkert mange andre udmærkede gratis brændingsprogrammer, du kan prøve.
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2017 - 12:05 #3
hvorfor et format er det
Avatar billede eurositi Ekspert
22. marts 2017 - 12:47 #4
Har du brændt CD'en som en musik-CD (audio CD), eller har du bare kopieret filer fra din computer over på en CD og brændt den?
Hvis det er det sidste, kan de formentlig ikke afspilles af en almindelig gammel CD-afspiller.

En musik-CD er lige som en DVD Video eller en Blu-ray Video formateret på en helt bestemt måde. Det betyder, at der typisk højst kan ligge 20 musiknumre på en musik-CD. Der kan ligge meget mere, hvis du bare kopierer MP3-filer over på CD'en, men især ældre CD-afspillere kan ikke læse dem.
Avatar billede amite Mester
22. marts 2017 - 14:11 #5
Hvad er en CD? Er det en af de der roterende plastikskiver man brugte til at lagre lyd og data på i gamle dage? ;)
22. marts 2017 - 15:31 #6
Jeg har optaget noget på en lille diktafon, som jeg har gjort mange gange før,og ført det over på computeren, som er en Mac. Derefter kan jeg trykke på 'Brænd til cd'  og det ser ud som om den brænder, men der er bare ingen lyd, når jeg vil afspille den.
Avatar billede eurositi Ekspert
22. marts 2017 - 16:06 #7
Mystisk. Hvis lyden kan afspilles fra diktafonen, eller hvis du kan overføre lydfilen til computeren og afspille lyden dér (inden du brænder), burde der også være lyd på CD'en.

Hvis du har tjekket dette, kan du overveje at prøve et andet program til at brænde med. Dette her ser fornuftigt ud:
http://burn-osx.sourceforge.net/Pages/English/home.html