Avatar billede ThomasITU Praktikant
12. marts 2017 - 17:02 Der er 8 kommentarer

HJÆLP! reinstallering

Hey alle.

Jeg er løbet ind i et problem under reinstallering af OS X Yosemite efter at have cleanet en Mac Pro. Jeg får følgende fejlmelding: "Der opstod en fejl under forberedelsen af installeringen. Prøv at afvikle programmet igen.".
Jeg har ikke kunne finde noget forum eller andet hvor samme fejlmeddelelse er præsenteret eller nogen løsninger på problemet. Så jeg håber der er nogen herinde der kan hjælpe med en evt. løsning.

på forhånd tak.

vh
Thomas
Avatar billede INK Ekspert
12. marts 2017 - 17:17 #1
Du skriver ikke hvordan du geninstallerer. Er det fra skiver, eller fra nettet?
Følg denne anvisning
https://support.apple.com/da-dk/HT204904
Avatar billede ThomasITU Praktikant
12. marts 2017 - 17:25 #2
Det er fra nettet, sorry den info havde jeg glemt.

Det er det link jeg har brugt, men får fejlmeldingen ved punkt 3. Mit harddrive er blevet slettet succesfuldt, men jeg kan ikke få lov at installerer OS
Avatar billede INK Ekspert
12. marts 2017 - 18:08 #3
Hvilken MacBookPro taler vi om? Årgang?
Avatar billede David Juhl Novice
12. marts 2017 - 18:46 #4
Hvis du har cd/dvd drev der kan brænde, kunne du prøve at brænde din iso-fil ned på en brændbar disk. Hvis du ikke har filen, ligger den sikkert på apples hjemmeside.  Ved ikke om det virker helt optimalt, men det er da en ide.
Avatar billede ThomasITU Praktikant
12. marts 2017 - 19:19 #5
Det er en mac book pro fra 2012. Jeg kan ikke komme til oversigten da jeg kun kan arbejde i disc utility efter den er blevet reset, så mere ved jeg ikke
Avatar billede INK Ekspert
12. marts 2017 - 19:49 #6
Har du forsøgt at installere MacOS Sierra? Det skulle den jo kunne.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
13. marts 2017 - 08:15 #7
Yosemite er heller ikke noget problem - kører her på en Macbook Pro fra sidst i '11.
Avatar billede INK Ekspert
13. marts 2017 - 10:00 #8
#7 enig. Men jeg forstår ikke man ønsker et gammelt styresystem, når den kan køre både El Capitan og MacOS Sierra.

https://support.apple.com/da-dk/HT206886