Avatar billede sandie86 Praktikant
05. marts 2017 - 17:41 Der er 3 kommentarer

Pinnacle studio 16 "fryser"

Halløj - Håber at kunne få hjælp her!

Jeg bruger Pinnacle Studio 16 når jeg redigere mine videoer, og det har indtil nu fungeret "næsten upåklageligt" (forstået på den måde, at det i ny og næ crasher så jeg må genstarte det, men den gemmer dog filmen jeg er igang med)..

Men nu er der pludselig opstået et nyt problem:

Når jeg er inde i programmet, og har hentet min film ned i programmet, ja så kan jeg ikke afspille den... Når jeg trykker på play, så afspiller den måske et enkelt sekund, og så står billedet ellers stille mens lyden stadig kører...

Hvad sulan gør jeg?? Nogle ideer??
Avatar billede milter Ekspert
05. marts 2017 - 18:59 #1
Der kan være utallige problemer, og dermed lige så utallige løsningsmuligheder.

Hvilken computer bruger du, og hvor gammel er den?
Hvor stor er harddisken, og hvor meget fri plads er der på den?
Hvor stammer din(e) film fra, og hvordan overfører du dem til computeren?
Hvilket styresystem bruger du?
Er det kun een bestemt video eller flere, du har problemet med lige nu?
Har du andre problemer med computeren?
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2017 - 21:31 #2
det ku tyde på den ikke kan lide filformatet. og det er evt. lydencodingen der kan give problemet.

hvad format er filen i ? billede + lyd ?
Avatar billede sandie86 Praktikant
05. marts 2017 - 22:14 #3
Uha må indrømme at alle de spørgsmål har jeg slet ikke forstand på :/  Men fandt lidt info:

Computeren er en Acer Aspire E17 som er hmm 3 år gammel.. Som kører på windows 10, intel(R) core (TM) i5-4210U... 8 GB installeret hukommelse ... 64 bit operativ hukommelse..

Har hverken ændret noget på computeren, eller skiftet kamera eller andet, som kunne gøre så jeg kan forstå hvorfor den pludselig ikke kan aflæse mine videoer... Hmmmm måske jeg kan filme en video af hvad den gør, og så ligge ind på youtube og linke??

Kameraet er et ældre Sony handycam, som jeg overføre videoerne med USB stik med..