Avatar billede nogetfornoget Mester
08. februar 2017 - 14:27 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Remote restart af Win7 maskine via bat fil - hjælp til syntax

Hej,
jeg forsøger at lave bat-filer, så vores folk på nattevagt kan genstarte vores infoskærme, hvis de går ned - uden at de skal til at bruge fjernstyringsværktøjer... for så får de det ikke gjort...

Jeg har gang i en test maskine her, som jeg kalder: ProdInfo

Jeg prøver mig frem med flg.:
Først prøvede jeg om jeg var godkendt på maskinen (tester via net use)
net use v: \\prodinfo\c$ /user:administrator Admin123

Dvs. bruger administrator og password Admin123

Det går fint nok...

men når jeg skal have den til at genstarte kommer jeg lidt til kort...

Prøver med:

shutdown /r /t 3 /m \\prodinfo user:administrator Admin123

men det går ikke... nogen der kan hjælpe mig? På forhånd tak :-)

Jeg behøver ikke at køre net use først - det var bare for, her, at teste at min admin bruger havde adgang.
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2017 - 15:08 #1
Avatar billede nogetfornoget Mester
08. februar 2017 - 15:38 #2
det prøver jeg - tak
Avatar billede RogerWilco Seniormester
08. februar 2017 - 19:58 #3
Var det ikke nemmere, hvis du undlader brugernavn/password i kommandoen, og så bare starter bat-filen ved at højreklikke på den og vælge "kør som"?

Så er brugernavn password ikke nævnt i bat-filen (sikkerhedsbrist?), og den kan nemt udvides med flere linjer til andre pc'ere.
Avatar billede nogetfornoget Mester
09. februar 2017 - 08:25 #4
også en godpointe RogerWilco
- jeg er endt med en blanding... da de folk der skal bruge filen om natten og i weekenderne ikke har admin rettigheder på de pågældende maskiner - så har jeg oprettet en fil pr. maskine - og i filen brugt lokal admin og password - så hvis de finder på at tjekke filen igennem, så har de ikke admin password til hele netværket - kun de lokale maskiner - og de maskiner hænger typisk i 8-10 meters højde - så der er ikke så meget de kan gøre med dem...

Markerer begge jeres input som svar - tak for hjælpen :-)