02. februar 2017 - 19:26 Der er 13 kommentarer

Formateret SD kort - nu er billeder væk

Hej alle sammen.. :-)

Jeg har netop fået ny mobil, og skulle have al min data fra min gamle mobil over på den nye. Jeg lagde derfor det hele over på micro SD-kortet, puttede i den nye og valgte formater.. og nu er alle billeder væk...

Apps og alle andre oplysninger er der stadig, det er kun billeder og video, der er væk!

Kan se på nettet at der er et hav af programmer, som påstår at de kan løse det, men de få jeg har downloadet, virker bare til at være fup og fidus..
Ved i hvilke programmer, som rent faktisk kan gøre det?
jeg betaler gerne for det...
Avatar billede komputerdk Mester
02. februar 2017 - 20:19 #1
Hvis du har synkroniseret dine billeder med google foto eller dropbox kan du måske finde dem via pc ved at logge ind via browseren på https://photos.google.com/

Ellers prøv med http://www.easeus.com/data-recovery/card-recovery-software/sd-card-recovery-freeware.htm
Avatar billede milter Ekspert
02. februar 2017 - 20:33 #2
Avatar billede kurt54 Ekspert
03. februar 2017 - 01:17 #3
løsningen hedder backup - det hjælper dig ikke nu, men forhåbentlig næstegang..
Avatar billede kurtba Ekspert
03. februar 2017 - 02:07 #4
PC Inspector har et program specielt til SD kort og lignende. Det er gratis. Kan også finde slettede billeder, selv om der er formatteret. Det er længe siden, at jeg har brugt det, men da virkede det rigtig godt.
http://www.pcinspector.de/SmartRecovery/info_bytespotter.htm?language=2
Avatar billede INK Ekspert
03. februar 2017 - 02:35 #5
De anførte recovery programmer kan sikkert hjælpe dig. Har selv engang ved en fejl slettet er sd-kort inden jeg havde kopieret billederne. Recovery programmet fandt praktisk talt alle billeder plus en del fra forrige runde.
Billeder på pc, tablets og telefoner bør altid backesup. Google Foto er et nemt og gratis program, ligesom lagring er gratis (billedstørrelse reduceret til ca. 4 MB).
03. februar 2017 - 09:35 #6
Tak for jeres svar!

Jeg har prøvet Recuva, men den kan ikke finde SD-kortet... Min telefon er ellers tilsluttet computeren, og jeg kan sagtens selv finde det.

Jeg prøver lige med det andet program, som i har linket til :-)
03. februar 2017 - 09:52 #7
Hmm, den bliver ved med at sige "Run-time error '339'
Component 'gif89.dll' or one of its dependecies not corretcly registred: a file is missing or invalid"

Har prøvet at installere installere et andet sted fra også, men der siger den det samme.. :-/ så jeg kan ikke åbne programmet..
Avatar billede kurt54 Ekspert
03. februar 2017 - 09:56 #8
De fleste computere ha r efterhånden SD kort læser - prøv den dvs sdkort ikke i telefon men kortlæser
03. februar 2017 - 09:58 #9
Min computer har en SD kort læser, men den som sidder i min telefon, er jo et micro SD-kort.. Men man kan måske købe en "omformer", så det kan bruges alligevel?
Avatar billede INK Ekspert
03. februar 2017 - 12:13 #10
Du kan evt købe denne

https://www.proshop.dk/Hukommelseskort-adapter-og-kortlaeser/Pro-Card-Reader-USB-All-In-One-Black/2501606

Der findes også en sd holder, hvor microkortet kan indsættes
Avatar billede helgec Praktikant
04. februar 2017 - 14:51 #11
Avatar billede komputerdk Mester
12. februar 2017 - 01:24 #12
De fleste microSD kort har adapteren med når man køber det, så hør ad om der er nogen der har et du kan låne.

Det kan nok være en fordel at tage kortet ud, så telefonen ikke skriver på kortet - hvilket gør det sværere at gendanne filerne
Avatar billede kurt54 Ekspert
19. februar 2017 - 17:24 #13