Avatar billede jtwh Juniormester
29. januar 2017 - 22:45 Der er 10 kommentarer

Skærmlås

Hej

Har en Samsung Galaxy S4  mobil med Android ver 5.0.1
Er skærmlås på, 5 tegn der skal indtastes.
Vil ha det fjernet og har prøvet forskelligt.
Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede nopsen Ekspert
30. januar 2017 - 01:01 #1
og hvorfor kender du ikke koden?
Avatar billede kurtba Ekspert
30. januar 2017 - 01:26 #2
Hvis det er samme sted som på en S3, så skal du ind i Indstillinger - Enhed - Skærmlås. Men du skal kende koden for at fjerne den.
Ellers skal telefonen nulstilles, så forsvinder koden også.
Avatar billede nopsen Ekspert
30. januar 2017 - 01:44 #3
#2
ingen af delene er vel mulig, hvis han ikke kan komme forbi skærmlåsen uden kode..
Avatar billede michael_stim Ekspert
30. januar 2017 - 10:35 #4
#3
Nu skriver opretter ikke noget om at denne ikke kan komme ind i telefonen, bare at opretter vil have fjernet den.

Ellers har #1 en pointe, hvis det er som sådan at det er det der er problemet.
Avatar billede jtwh Juniormester
30. januar 2017 - 19:52 #5
Hej nopsen, kurtba & michael_stim og alle andre...

Jeg kender godt koden til skærmlås.
Vil ha den fjernet.

Går ind i Indstillinger
Går ind i Låseskærm
Under Skærmsikkerhed går ind under Skærmlås, hvor der står med grå tekst: Sikret med adgangskode
Skal der bekræft adg.kode
Bekræfter med adg.kode, 5 tegn, og klikker videre på FORSÆT

Der går jeg i stå
Der er flg. at vælge imellem:
Stryg, Stryg og alt derunder med grå skrift
Mønster
PIN-kode
Adgangskode
Ingen. Ingen og alt derunder med grå skrift

Ved Stryg, står der med grå skrift:
Deaktiveret af administrator, krypteringspolitik eller legitimationslager

Har lidt på fornemmelse er noget med administrator eller lign.

Men er som sagt ikke kommet videre....
Avatar billede kurtba Ekspert
31. januar 2017 - 00:54 #6
Jeg kan ikke lige selv prøve på  min egen, da jeg har noget kryptering, som er afhængig af skærmlåsen, og hvis jeg diabler den, skal det hele lægges ind forfra.
Men jeg fandt lige en gammel tråd fra en, som havde samme problem og fik det løst med hjælp herfra. Du skal et stykke ned i tråden for at finde løsningen.
http://www.computerworld.dk/eksperten/spm/989774
Avatar billede jtwh Juniormester
31. januar 2017 - 16:06 #7
Hej kurtba og alle andre

Har prøvet linket:
http://support.bell.ca/Mobility/Smartphones_and_mobile_internet/Samsung-Galaxy-S4.how_to_turn_off_the_screen_lock_on_my_samsung

Og under punket "Ingen" er ej highligtet. Så der intet kan vælges. Gætter på er noget administrator lign noget, og der er jeg ej kommet videre....
Avatar billede kurtba Ekspert
01. februar 2017 - 00:54 #8
Avatar billede jtwh Juniormester
01. februar 2017 - 15:06 #9
Hej Kurtba

Har nu været inde i linket og læst.
Her er jeg lidt på ukendt farvand.
Er bange for jeg sletter alle data m.m. på min mobil.  Beskeder, billeder osv.
Måske har jeg ikke læst rigtigt.
Avatar billede kurtba Ekspert
02. februar 2017 - 01:22 #10
Nu er der flere, som beskriver forskellige problemstillinger, og derfor er der åbenbart også flere løsningsmuligheder. Jeg kan se at de sidste med problemet, havde brugt det indbyggede krypteringsprogram til at sikre deres data. Har du også brugt det indbyggede sikkerhedsprogram? Så er det derfor, at du ikke kan fjerne passwordet til skærmlåsen, da det er en del af sikkerheden. Så skal du nok bruge løsningen nederst i linket, hvor du først dekrypterer og derefter fjerner password. Det burde ikke medføre tab af data, da det jo bare er krypteringen, der fjernes. Men er du i tvivl tager du jo bare og får lagt en kopi på din pc af det data, som du vil sikre.
I forbindelse med mit tidligere arbejde har jeg krypteret og dekrypteret en masse telefoner uden, at der blev mistet data. Det var samme krypteringsmetode som den, der er indbygget i Samsung telefonerne.