Avatar billede mig123 Praktikant
10. januar 2017 - 15:05 Der er 5 kommentarer

problemer med at tænde min pc

hejsa

jeg har problemer med at få tændt min bærbar pc.
Det kan ske at jeg skal trykke på on/off knappen flere gange.
Har fået af vide at det hjælper at pille batteriet fra, men har flere gange resulteret i, at jeg har taget batteriet fra tre gange og trykket på tændknappen 15 gange før den tænder.

Det er meget svingende hvor meget der skal til før den tænder.
Det er også som om at den af og til starter (efter tryk på tænd knappen) det er bare i 2 sekunder og så dør den igen.

Derudover har den problemer med at slumre og genstarte da den ved begge tilfælde bare slukker helt. Ved ikke om det kunne have relevans?
Avatar billede mig123 Praktikant
10. januar 2017 - 15:38 #1
Det haster, da jeg er studerende og derfor meget afhængig af en pc der fungerer optimalt. ?
Avatar billede anedi Ekspert
10. januar 2017 - 15:51 #2
Hej mig123, velkommen til eksperten.

Jeg har svært ved at se spørgsmålet i din tekst. Kunne du evt. fortælle lidt om hvilken model der er tale om og hvad det er du ønsker hjælp til.
Her er et link, du måske kan prøve, der er i hvert fald et par gode idéer: https://www.lifewire.com/how-to-fix-a-computer-that-wont-turn-on-2624450

Hvis det sådan rigtigt haster, så kan du sikkert lige nå forbi en fagmand inden lukketid.

Vh
Anedi
10. januar 2017 - 16:07 #3
Hej mig123,
Dette link: https://www.version2.dk/artikel/mystisk-stroem-kneb-vaekker-doede-baerbare-til-live-7854 kan måske være løsningen på dit problem.
Avatar billede mig123 Praktikant
11. januar 2017 - 16:15 #4
hej

Anedi:
mit problem er at jeg har bøvl med at få min pc tændt, hvis det overhovedet lykkes for mig. Det er en lenovo ideapad flex 15D.
Har kigget dit link igennem, men der er ikke noget af det der umiddelbart lyder til at være det samme som mit problem.

Kenneth Nielsen:
Ved godt at det kan hjælpe at pille batteriet fra, men det har vist sig at det ikke umiddelbart løser problemet.

Så jeg håber at der er andre gode bud på hvad der kan være problemet.
Avatar billede mig123 Praktikant
21. januar 2017 - 12:55 #5
jeg ville blive glad hvis der var andre, som har en ide til hvad der kunne være problemet, for den driller stadig.