Avatar billede pbms Nybegynder
23. august 2001 - 14:05 Der er 9 kommentarer

Lost Focus

Hvordan kan jeg lave en LostFocus i ASP. Når jeg forlader en tekstboks skal en function undersøge indholdet og evt. opdatere en anden teksboks
Avatar billede prof2 Nybegynder
23. august 2001 - 14:10 #1
Det er ikke i ASP men javascript, det skal gøres...
Avatar billede spectual Nybegynder
23. august 2001 - 14:10 #2
Det kan du ikke med ASP. Det skal du bruge javascript til.
Avatar billede hazart Nybegynder
23. august 2001 - 14:11 #3
Dette kan ikke lade sig gøre at lave i ASP, du er nødt til at finde et client script, evt. Java Script.
Avatar billede spectual Nybegynder
23. august 2001 - 14:15 #4
<script language=\"JavaScript\">

streng = document.all [\"tekstboks\"].value;

document.all [\"anden_tekstboks\"].value = \'opdatering\';

</script>
Avatar billede pbms Nybegynder
23. august 2001 - 14:30 #5
spectual >> Min tekstboks er en del af en formular - kan du lige lave et eksempel ud fra det ??
Avatar billede pbms Nybegynder
23. august 2001 - 14:30 #6
Altså når tekstboksen mister focus
Avatar billede zeptic Nybegynder
23. august 2001 - 19:59 #7
i javascript skal du bruge funktionen onBlur().

Nedenstående skulle gerne give dig en ide om hvorledes det kan bruges.

<form name=\"FORM1\">

Felt1<input type=\"TEXT\" name=\"tekstfelt1\">
Felt2<input type=\"TEXT\" name=\"tekstfelt\" onBlur=\"java script:document.FORM1.tekstfelt1.value=document.FORM1.tekstfelt.value;document.FORM1.tekstfelt.value=\'\'\">

</form>
Avatar billede brian Nybegynder
23. august 2001 - 21:17 #8
Hvorfor bliver resultatet \'Undefined\" ???

brian=pbms
Avatar billede brian Nybegynder
23. august 2001 - 21:19 #9
hehe - glem det. Det var åbenbart fordi jeg prøvede at hente indholdet fra en anden tekstboks en den hvor funktionen er defineret. Det virker fint og point til zeptic når jeg kommer på arbejde