Avatar billede Fjotte Seniormester
23. december 2016 - 08:15 Der er 21 kommentarer

update

Hej jeg har et problem

Min computer gider ikke at hente Windows update
den står bare i flere timer og søge,r
har lige installeret win 8.1 igen for 5 gang, da jeg ikke kan få win 10 suk har
ellers haft det installeret, men det gider min computer heller ikke at have installeret, når den har installeret 99% sker der ikke mere jeg har prøvet at lade den stå i næsten et døgn.

Jeg har prøvet at hente en opdatering ned manuelt kb 2919355 men kan ikke se den er installeret jeg har åbnede alle filer enkeltvis derefter kommer der en box op hvor der står
windows update- standaloneinstallationsprogram
kan kun åbne en forekomst af wusa.exe af gangen.
håber i kan hjælpe det er en HP computer (pavilion)
jeg kører desværre Windows 8.1 64 bit har avira virusbeskyttelse

Hilsen Lars
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2016 - 08:35 #1
Hej Lars.
Hvilke problemer oplevede du da du kørte med Windows 10 og det virkede?
Jeg havde selv et problem med en bærbar jeg har i starten med Windows 10.
Jeg fik bluescreen når den lukkede ned. Det viste sig det var et softmodem på computeren der ikke kunne forene sig med Win 10. Når dette var deaktiveret, så kører den fint. Også med anniversary updaten.
Jeg har endvidere på denne computer slået fra at Windows skal tjekke for driver signering. Dette kan også være skyld i at et system går ned.
Avira beskyttelse skal har jeg ikke hørt om skulle have indflydelse på om en pc kører eller ej.
Med hensyn til Windows 8,1 opdaterings problem kigger jeg lige efter
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2016 - 08:37 #2
Vedr Winows 8 update kunne dette prøves:
http://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1014375?k=8241921
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2016 - 08:49 #3
Avatar billede Fjotte Seniormester
23. december 2016 - 08:55 #4
Hej tak for jeres svar,

vedr win 10 det først års tid kørte det ret godt(fantastisk) så lige pludselig begyndte min computer at køre lidt lige som om man har to virus programmer installeret samtidig den kørte mega langsom og nogle gange frøs den, jeg slettet min computer og siden har jeg haft problemer win 8,1 kører godt men henter som sagt ikke opdateringer men vil heller have win 10

Hilsen Lars
Avatar billede Fjotte Seniormester
23. december 2016 - 08:58 #5
vedr den updatering http://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1014591

den har jeg prøvet uden held  er ved at tro det er mig som gør noget forkert

Lars
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2016 - 09:06 #6
Hvis du kigger i logbogen, sladrer den så om noget?
Højreklik computer-administrer og gå herefter ind i logbog. Tjek Windows logger
Har du tjekket at Defender (Windows antivirus) ikke kører?
Avatar billede Fjotte Seniormester
23. december 2016 - 09:27 #7
Hej har forsøgt mig i logbogen og der står Tjenesten Windows sikkerhedscenter kunne ikke stoppe Windows Defender (den er slået fra i programmet)
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2016 - 09:56 #8
Det kan jo så være grunden til den snøvler, og at den ikke vil hente opdateringer måske?
Hvis du i stedet for jobliste går ind i tjenester og finder Defender derinde, kan du så her lukke den ned?
Prøv evt også i søg at skrive msconfig, og den vej gå ind i tjenester og find forekomster af Defender der kører. Deaktiver dem.
Gå i joblisten og også her luk Defender ned hvis den kører.
Giver det mere fart på?
Alternativt kunne du prøve at fjerne Avira og se om det giver computerfart hvis Defender ikke kan stoppes.
Avatar billede Fjotte Seniormester
23. december 2016 - 11:17 #9
Hej

defender er lukket ned men nu har jeg kigget rundt i mine systemkonfiguration og kan se der er meget som er stoppet som jeg vil mene skal køre hvordan kan jeg finde ud af om det  skal køre eller være stoppet ?

Hilsen Lars
Avatar billede posten Ekspert
23. december 2016 - 11:56 #10
hey lars prøv : http://www.chip.de/downloads/WinFuture-Windows-8-Update-Pack-Upgrade-64-Bit_63004570.html  jeg ku ikke få min win 8.1 til at køre fik så denne
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2016 - 12:27 #11
#10 Den er jo afprøvet tidligere??
Avatar billede posten Ekspert
23. december 2016 - 16:05 #12
#11 da jeg kigger efter ser jeg da ikke den er nævnt andre steder
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2016 - 16:51 #13
#12 Prøv at tykke på link i både indlæg #2 og #5 :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2016 - 16:53 #14
Tygge= trykke
Og link i #3 også faktisk.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. december 2016 - 09:35 #15
24. december 2016 - 13:00 #16
Måske du skal prøve at installere KB2919442 først, da den er en forudsætning for Windows 8.1 Update og skal installeres før forsøg på at installere KB2919355 ifølge microsoft.

Her er link til KB2919442:
https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=42135
Avatar billede Fjotte Seniormester
30. december 2016 - 14:29 #17
Hejsa
Tak for hjælpen har fået styr på det slettede min computer igen og fik installeret win 10 indtil nu virker det og den henter selv update  ned

Godt nytår
Hilsen Lars
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2016 - 19:12 #18
Velbekomme :-)
Godt du fik det til at fungere.
Avatar billede posten Ekspert
31. december 2016 - 09:00 #19
ang opdateringer fandt denne så man har begge slags med :
Download the Microsoft Update (.MSU) packages for Windows 8.1 Update:

64-bit versions: KB2919355 and KB2919442.

32-bit versions: KB2919355 and KB2919442.
Avatar billede posten Ekspert
31. december 2016 - 09:02 #20
det virkede ikke så nu kommer hele siden : https://technet.microsoft.com/da-dk/library/dn613859.aspx
Avatar billede Fjotte Seniormester
31. december 2016 - 09:24 #21
Hejsa posten

Tak for hjælpen har fået styr på det slettede min computer igen og fik installeret win 10 indtil nu virker det og den henter selv update  ned

Godt nytår
Hilsen Lars