Avatar billede pli Nybegynder
19. januar 2000 - 20:23 Der er 14 kommentarer

Henvisning til gæstebog, med shared borders

Jeg ønsker at have en gæstebog på min hjmmeside: pli.homepage.dk. Men de shared borders forsvinder. Kan man lave det uden at bruge frames?
Avatar billede tobias Nybegynder
19. januar 2000 - 20:36 #1
Hvad mener med shared borders???
Avatar billede pli Nybegynder
19. januar 2000 - 20:41 #2
navigationsmenuerne ude til højre
Avatar billede pli Nybegynder
19. januar 2000 - 20:43 #3
ude til venstre self.
Avatar billede tobias Nybegynder
19. januar 2000 - 20:45 #4
Vil du have din menu bar til at være der stadig selvom du går ind på geustebogen???
Avatar billede lf Nybegynder
19. januar 2000 - 21:41 #5
Det er en dårlig ide med shared borders på noget det ikke er placered i ens egen web. Lav en tabell eller noget lignened og lav linkende der
Avatar billede tobias Nybegynder
19. januar 2000 - 21:57 #6
Svar, lf--->Det har pli allerede gjort...

Nænej du skal lave en iframe/ilayer hvor du åbner din geusbook i det gør du på denne måde...

<iframe height="300" width="300" name="geustbook">
<ilayer height="300" width="300" name="geustbook">

grundet to koder:

<iframe> koden bruges til IE
<ilayer> koden bruges til NS

Husk at redirecte din geustbook url så den peger ind i din nye iframe
eks.

<a href="geustbook.html" target="geustbook">
Avatar billede pli Nybegynder
20. januar 2000 - 23:23 #7
Tak for den udførlige HTML-kode. Det er bare sådan at man ikke lige har magten over den href der er i den shared border, det er enten en href, mailto eller en underside. Det går derfor ikke at bruge target.

Jeg tror her som på mit andet spm. at FP bare ikke kan gøre det, og at så må bruge frames( vel også derfor de er lavet).
Avatar billede tobias Nybegynder
21. januar 2000 - 09:35 #8
Så tror jeg ikke jeg ved hvad du mener med shared borders....
Kan du prøve at udybe dig lidt og forklare mig hvad shared borders er???
Avatar billede pli Nybegynder
21. januar 2000 - 17:32 #9
Fp 2000 har en facilitet kalde Shared Borders. Det giver mulighed for på alle sine sider  at referere til parent level, child level eller same level, med mulighed for at sætte home og parent på som ekstra-valg. Herved laves et automatisk navigerings-system, uden at man skal kode en linie. Man kan til nød sætte et huperlink ind som sidehenvisning eller en mailto, men det er alt. FP sørger så selv for at udnytte dette i de sider der er tilføjet til navigationsstrukturen.
Avatar billede tobias Nybegynder
21. januar 2000 - 23:29 #10
Hvorfor bruger du frontpage???
Det lugter!
Skriv dine koder selv det gør tingene hundrede gange lettere!
Jeg har set på din side og kan ikke forstå hvorfor du bruger frontpage til så simpel en side!??
Avatar billede pli Nybegynder
22. januar 2000 - 23:54 #11
punkt 1. Dette er et frontpage forum, og ikke HTML-forum.
Punkt 2. EDB generelt handler ikke om at gøre det så kompliceret som muligt, men at bibringe en merværdi som andre har glæde af på så simple en måde som muligt. Det kan godt være at man skal gå over åen efter vand en gang imellem, men der ligger en udfordring i at undersøge hvor godt en leverandør har tænkt sig om. Mit indeværende spørgsmål bevæger sig på grænsen af hvad en udbyder (cybercity) tilbyder, og hvad et program kan. Cybercity vil gerne tjene penge på at tilbyde et tjeneste (gæstebogen) som ligger på kanten af hvad alm. web-programmer kan, og Microsoft vil gerne have deres ISP'er til at udbyde FP-extension og derved opylde et  behov (som de selv har skabt). Ved at forstå denne begrænsning ved produktet (FP), kan man bedre tage stilling til om man vil investere i det eller om noget andet er bedre. Det kan jo godt være at den pris ISP'erne og MS tager er mindre end den der skal til for at aflønne nogle EDB-eksperter der kan finde på snedige work-arounds. Modsat kunne det jo også være at der var nogle endnu snedigere EDB-eksperter der kunne udnytte softwaren bedre, billigere og hurtigere.
Avatar billede tobias Nybegynder
23. januar 2000 - 14:06 #12
Offcorse ....
Det har du selvfølgelig ret i,... men jeg syntes nu stadig godt jeg kan undvære softwaren og det at det er billegere hurtigere "nemmere". Hvis jeg slipper for at gå over åen for at hente vand! Du har også 100 tusind gange flere muligheder for at udbygge din homepage sætte java script ind sætte asp ind. Jeg har været inde og se den måde frontpage har sat din homepage op på og det er ikke ligefrem den bedste, når man ser på dine problemer med det! Men det er selvfølgelig op til dig det skal jeg ikke bestemme!
Avatar billede kotelet Nybegynder
22. marts 2000 - 19:08 #13
Det kan godt lade sig gøre at lave en side uden frames der har hvad du ønsker. Men det kræver en viden inden for HTML og Java-scsript. Jeg vil råde dig til at bruge frames, da det faktisk ikke er så svært at fremstille i frontpage.

kotelet
Avatar billede tobias Nybegynder
23. marts 2000 - 19:33 #14
Det er heller ikke så svært at fremstille uden frontpage...!