Avatar billede dp2001 Juniormester
23. august 2001 - 12:23 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Skærm går i sort ved reboot

Har for nylig investeret i nyt bundkort (MSI K7T Turbo-R).

Har en Compaq-skærm og et Diamond Viper 550 skærmkort.

Når jeg vælger Genstart i Win2000, sker der efterfølgende det, at min skærm går i sort (og går fra grøn -> orange). Det ser heller ikke ud til, at der sker nogen form for bootaktivitet.

Eneste mulighed er at slukke PC\'en, vente nogle minutter og så tænde igen.

Avatar billede danielhep Nybegynder
23. august 2001 - 12:27 #1
Hmm...

har selv oplevet noget ligende.
Det var graffikkortet som var problemet....Der var indbygge en eller anden latterlig funktion på G-kortet...
Avatar billede dp2001 Juniormester
23. august 2001 - 12:29 #2
Har aldrig haft problemer med det grafikkort før, så jeg kan ikke se hvorfor det lige pludselig skulle gøre knuder nu.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
23. august 2001 - 12:36 #3
Det lyder for mig mere som en fejl i win2k\'s APM, der ikke lukker maskinen rigtigt.
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. august 2001 - 13:14 #4
Prøv at slå APM fra i win2k!
Højreklik på Skrivebordet og vælg Pauseskærm/Strømforsyning og se om du kan finde APM der.
Avatar billede plindberg Nybegynder
23. august 2001 - 18:32 #5
Jeg har samme problem med min.. Dog kan der gå op til flere dage før den tænder igen efter den går i sort... Jeg har prøvet med andre grafikkort med samme resultat, dog alle fra nVidia, så det kan være danielhep har ret...

Jeg lytter lige med!
Avatar billede dp2001 Juniormester
24. august 2001 - 23:18 #6
I \'Egenskaber for Strømstyring\', har jeg kun 4 fireblade...

Strømstyringsmodeller
Avanceret
Dvale
UPS

Ingen af dem nævner noget omkring APM!?!?
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. august 2001 - 23:34 #7
Nu er der 2 der har nævnt at grafikkortet kan drille, jeg kan bare ikke se hvorfor de skulle gøre det!
Så kan et netkort også gøre det, endda er chancen større. Hvis du har et netkort så prøv at tage det ud, og start pc.
Avatar billede dp2001 Juniormester
25. august 2001 - 09:26 #8
Nu har jeg ikke prøvet at tage netkortet ud endnu, men jeg opdagede noget mærkeligt.

Under Enhedshåndtering valgte jeg Egenskaber for netkortet og det mærkelige er, at der hér er et faneblad med strømstyring for Netkortet. Der er et \'vips\' i \'Tillad computeren at slukke denne enhed for at spare strøm\'.

Er det normalt?

Netkortet sidder i øvrigt i den førstkommende PCI efter AGP-slottet.
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. august 2001 - 13:04 #9
Ja, det er normalt under win2k, og som jeg forstår det er det noget der hedder PMU (Power Management Unit) der registrerer alle interruptsignaler systemet blive sat i mere og mere strømbesparende tilstand. Det betyder at jo længere tid der går uden aktivitet på computeren, jo mere af hardwaren vil blive lukket ned. Netkort og skærmen er 2 eksempler på det der bliver lukket ned efter et nærmere fastsat tidspunkt.
Du kan iøvrigt læse en udmærket artikel i Alt om Data September nummer der netop handler om strømbesparende foranstaltninger.

Du kan sagtena fjerne fluebenet fra dit netkort, og kig i det hele taget det hele igennem for at se om noget af det har indflydelse på dit problem, både under Win2k og i bios.
Avatar billede dp2001 Juniormester
23. november 2001 - 00:09 #10
Fik skiftet bundkortet ud og har i mellemtiden også købt nyt skærmkort. Har ikke haft problemet siden.