Avatar billede Willy Pedersen Praktikant
13. december 2016 - 10:24 Der er 11 kommentarer

Kan ikke finde min Eksterne 3,5 HD

Hej. Jeg har brug for hjælp..

Jeg har en ekstern HD med egen strømforsyning som er tilstuttet min WD TV LIVE. Til dagligt.
Men når jeg skal overføre filer til den, tilslutter jeg den til min pc med windows 7 via usb. Altså frakobler min WD TV LIVE og tilslutter min pc.

Dette har jeg gjort i mange år men så i nat frøs overførselsbaren og jeg måtte genstarte. Men så kunne jeg lige pludselig ikke se min eksterne HD 3,5 som også er en WD.

Jeg bruger et usb kabel til tilslutningen til WD TV LIVE og et andet til tilslutningen til min pc

Kan heller ikke se den på min WD TV LIVE

På min pc'en kan den ikke findes under diskhåndtering i computeradministrationen ej heller ikke under usbporten den er tilsluttet.

HD'en står og blinker og snurre rundt, dette kan man mærke og høre.

Hvad gør jeg?
Kan en virus inficeret fil gøre dette, hvis ja, hvorfor er hd'en på min pc ikke inficeret ?

På forhånd tak for at du gav dig tid til, om ikke andet, så at forsøge at hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2016 - 10:30 #1
den disk er nok død kan du se den i bios ?
Avatar billede digitalsupport.dk Seniormester
13. december 2016 - 10:50 #2
Din beskrivelse passer 100% på en "træt" Western Digital disk der typisk har et hoved inde i diskend er ikke længere læser korrekt. Har skiftet hoveder i mange WD diske som fejlede ligesom din. Hvis diskens data er vigtige så lad være med at tilslutte den yderligere, der er en risiko for at den kan ødelægge dine data og søg professionel hjælp.

Avatar billede ptj_11 Forsker
13. december 2016 - 11:31 #3
Angående professionel assistance, så kan jeg anbefale firmaet PAD-DataService.

www.pad-dataservice.dk

De er yderst imødekommende, hvad angår priser.
/ptj_11
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2016 - 11:33 #4
bo data
Avatar billede digitalsupport.dk Seniormester
13. december 2016 - 11:47 #5
Jeg giver også gerne et bud, mine faste priser kan ses på denne side:
https://digitalsupport.dk/dataredning/prisliste

Allan / Digitalsupport
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2016 - 12:51 #6
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2016 - 12:54 #7
Avatar billede Willy Pedersen Praktikant
13. december 2016 - 12:56 #8
Jeg prøver lige disse ting. Har lige prøvet at tilslutte en usb-stick bare for at se noget i bios'en, men kan vist ikke finde ud af se efter. For den anviser min totale lageroplads som værende den jeg allerede har på den lokale HD, altså den jeg har i pc'en. Det usb-stick jeg har isat er på 246 mb (ja ja jeg ved det, men bare et jeg havde liggende) så den ville vel anvise den totale lagerplads som værende 500 GB plus de isatte 246 mb?

NÅ men jeg prøver lige at finde ud af noget. er tilbage om lidt

tak
Avatar billede posten Ekspert
13. december 2016 - 16:41 #9
du ku jo også prøve at mont. en anden disk i den eksterne diskholder hvis du kan komme i den
Avatar billede Willy Pedersen Praktikant
15. december 2016 - 14:10 #10
posten..

jojo, men det får jeg jo ikke mine data ud af.. Jeg har accepteret, at den bare er død. Har film og musik på den. så det er ikke super vigtige filer.
Avatar billede posten Ekspert
15. december 2016 - 17:32 #11
oki hvis du vil bruge penge på den gl. disk kan du bruge det link i #3 eller #5