Avatar billede belso Nybegynder
19. januar 2000 - 19:17 Der er 7 kommentarer

Søgerobot "lavrangering" af danske sider

Jeg har to identiske sider blot er den ene på dansk den anden på engelsk, begge med respektive de samme (oversatte) Keywords.

Min danske side rangere lavt på de internationale søgemaskiner da de tilsyneladende mener, at mine "keywords" passe dårligt til min sides indhold (jf. testeren nederst på http://www.northernwebs.com/set/setsimjr.html).

Årsagen MÅ være ÆØÅ-problemer da den engelske side rangere højt.

Er der nogen som forstår sig på ÆØÅ-"keywords", samt forholdet mellem "keywords" og indhold (udover at man naturligvis ikke skal have "falske" keywords, og at rækkefølgen på siden og i keywords-listen mv. er af betydning) ?

Jeg giver 200 points for en generel forklaring!

PS.:
Jeg bruger selvfølgelig i HTML'en at:
Æ=Æ
Ø=Ø
Å=Å
æ=æ
ø=ø
å=å

OG, jeg er klar over at "lavrangeringen" også kan skyldes at de ikke forstår danske ord, og så ikke kan lave "kundstig intelegense analyser"!

Men aligevel..... :-(
Avatar billede hobbez Nybegynder
20. januar 2000 - 08:56 #1
Kunne man tænke sig, at den kan 'se' at den danske side er på - nå ja, dansk? Og at den derfor rangerer siden lavere?

Bare et forslag :o)

/Rob
Avatar billede hobbez Nybegynder
20. januar 2000 - 08:58 #2
Skal du i øvrigt bruge å i dine metatags (men det gør du måske heller ikke)?

/Rob
Avatar billede svindler Nybegynder
20. januar 2000 - 09:52 #3
Kan denne tag gøre nogen forskel?
<META HTTP-EQUIV="Content-language" CONTENT="da">
Avatar billede belso Nybegynder
20. januar 2000 - 20:10 #4
Til hobbez:
1) Ja, en slags "diskriminering" blot fordi den er "inkompetent"…ok, men jeg ER jo klar over at "lavrangeringen" kan skyldes at de ikke forstår danske ord, og så ikke kan lave "kunstig intelligence analyser" og derfor kommer den til en "kedelig" konklusion mht. "relevance of keywords to content". Men der MÅ være mere til det...!

2) Jeg har BÅDE prøvet at bruge &Aring; og Å i keyword: det "synes" at være ligegyldigt men er det måske ikke.
Avatar billede belso Nybegynder
20. januar 2000 - 20:12 #5
Til svindler:
Jeg BRUGER: <META HTTP-EQUIV="Content-language" CONTENT="da">
Avatar billede victor-1 Nybegynder
26. juni 2003 - 16:15 #6
Lukketid -

/victor-1
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. december 2004 - 20:24 #7
Der er eller kan være flere grunde til dette.

- ÆØÅ problemer kan have en del af skylden, men det er ikke det eneste. Nogle robotter opfatter æøå som fejltegn, og alle fejl trækker ned
- Helt generelt er det danske segment af nettet mindre end det engelske, og mange søgemaskiner blander nogle af resultaterne sammen. Et engelsk site vil alt andet lige nå flere mennesker, derfor vægtes dette ofte højrere.
- der kan også være forskelligheder i den konkurtrence der opleves på de forskellige søgeord.
- Kontroller de to sites linkpopularitet