Avatar billede razzz Praktikant
16. november 2016 - 15:37 Der er 7 kommentarer

Excel Hjælp Beregning af antal timer.

Hej ComputerWorld.

Jeg har småproblemer med excel. Jeg skal have den til at beregne antal arbejdstimer. Det ser således ud; I A kolonnen har jeg navne på medarbejderne. Vi laver excelark for en uge af gangen. I B C D E F G H  Er vagterne indskrevet ud fra hvert navn.I 'I' Kolonnen vil jeg gerne have antal timer indskrevet ud fra hvert navn. Eksemel: Jonas står i A7, han har en vagt onsdag. Dvs en vagt i D7 som hedder 1130-1930. Ydeligere har han en 0830-1600 vagt lørdag, dvs i G7.
De er også indskrevet I disse formater.

Herfra vil jeg gerne have den til at beregne at der står 15,5timer i I7.
(Altså 1130-1930=8 timer og 0830-1600=7,5 timer)

Kan det lade sig gøre? Mvh. Benjamin
Avatar billede supertekst Ekspert
16. november 2016 - 15:51 #1
Ja - det er muligt
Prøv at kontakte mig: www.supertekst-it.dk | Kontakt
Så sender jeg en mail - herefter er du velkommen til at se dit Timeregnskab / Uddrag
så kan jeg prøve at lægge formlen ind.
Avatar billede Mads32 Ekspert
16. november 2016 - 16:09 #2
En ekspert har skrevet en god artikel om dato- og tidsberegninger. den findes desværre ikke længere på "Eksperten" men søg på

http://kronsell.net/datotid.htm

God fornøjelse.
Avatar billede h_s Forsker
16. november 2016 - 20:22 #3
Jeg ville lave en kolonne til start tidspunkt og en til sluttidspunkt. i 3. kolonne vil jeg lave en formel (Sluttidspunkt-starttidspunkt). Du har dog en udfordring hvis du kommer over 24 timer.
Avatar billede Excel2Alle Juniormester
16. november 2016 - 20:31 #4
For at undgå problem når summen af timer overstiger 24 timer højreklikker man på feltet og vælger egenskaber, og vælger timeformatet med skarpe hjørner i højre og venstre paranteser - så tælles timerne sammen totalt.
Avatar billede h_s Forsker
17. november 2016 - 08:20 #5
@Excel2Alle
God ide. Den er nu afprøvet og har følgende problemer.

Jeg har prøvet at lave et eksempel, men har problemer med at formatere sumcellen.
Sådan gør jeg:
Højre klikker på sumcellen vælger Formater celler (Kan ikke finde Egenskaber som du beskriver man skal), Vælger brugerdefineret og skriver [tt:mm]. Den formatering kan ikke bruges.

Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede Excel2Alle Juniormester
17. november 2016 - 13:43 #6
På min mac ser formateringen sådan ud: [t].mm.ss

Eller kom tilbage - det skal virke;-)
Avatar billede h_s Forsker
17. november 2016 - 15:01 #7
Det virker. Jeg har brugt [t].mm i Excel.