Avatar billede DanielBS Novice
11. november 2016 - 21:39 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Bruge alle 3TB - kan ikke konvertere til GPT

God aften,

Jeg har netop erhvervet mig et stykke nyt PC. Her har jeg, foruden min SSD, en Seagate Surveillance 3TB 3.5". Da min SSD drillede installerede jeg først WIN7 på 3TB. Dette gør nu, at jeg har problemer med at konvertere den til GPT.

Jeg har forsøgt:
CMD (admin) -> diskpart.exe -> clean disk 1      - Den siger "Fejl i tjenesten Virtuel disk"
CMD (admin) -> diskpart.exe -> delete volume 1
Format via WIN7-CD - får denne fejl 0x80042498
MiniTool Partition -> This disk contains system partition and converting this disk to GPT style will cause your system to be unbootable

https://billedeupload.dk/images/DFynJ.png

Har I nogle bud på hvad jeg kan gøre?
Avatar billede DanielBS Novice
11. november 2016 - 22:48 #1
Løsningen er fundet:
Jeg hentede Seagates Diskwizard:
http://www.seagate.com/gb/en/support/internal-hard-drives/consumer-electronics/skyhawk/
Hereftede brugte jeg wipe-programmet til at slette hele harddisken
Så formaterede jeg SSD'en
Derefter Diskhåndtering -> GPT

Tak for hjælpen drenge :)
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2016 - 01:57 #2
Forandringen til GPT klares nemt i Windows . Man behøver ikke et wipe program.
Man går bare ind i Diskhåndtering og sletter hele disken. Derefter kår man  i venstre side konvertere til GPT.. Problemer er, at man mister alle sine data med den metode.
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. november 2016 - 08:33 #3
Til en anden gang:  Convert-to-GPT Uden at miste Data.
https://billedeupload.dk/images/McNk1.jpg
Avatar billede DanielBS Novice
12. november 2016 - 10:58 #4
#2 Nej, ved at højre klikke får jeg kun egenskaber. Hverken på selve Disk #1 ikonet eller selve system-delen.

#3 Det kan jeg ikke, da fik beskeden: "This disk contains system partition and converting this disk to GPT style will cause your system to be unbootable"
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. november 2016 - 11:13 #5
Så har du ikke kigget i Tittellinjen AOMEI !
http://www.disk-partition.com/download-home.html
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2016 - 11:51 #6
#5 Jeg kan altså ikke se, at der står noget om konvertering mellem MBR og GPT uden at miste data. Men i venstre side står der:"Convert data disk between MBR and GPT partition styles"
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. november 2016 - 12:06 #7
Uanset hvad du kan se så virker det altså
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2016 - 12:18 #8
Du skriver til spørger:"Så har du ikke kigget i Tittellinjen AOMEI !"
Men der står ikke konvertering mellem MBR og GPT uden at miste data.
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. november 2016 - 12:22 #9
#3
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2016 - 12:37 #10
Den har jeg set, men der står kun konverter fra MBR til GPT, ikke at det kan gøres uden at miste data.
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2016 - 12:13 #11
@DanielBS
Du fandt selv en løsning, så marker din egen #1 som løsningen :-)
Avatar billede DanielBS Novice
13. november 2016 - 14:17 #12
Hej igen,
Tak for jeres mange bud og løsningsforslag. Jeg er glad for at I tog jer tid til at hjælpe mig. God søndag.
Mvh. Daniel
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2016 - 14:36 #13
Og god søndag til dig :-)